یونان و ترکیه شرکای فناوری مازندران

کد خبر: ۱۱۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۴ 07 March 2015
رئیس پارک علم و فناوری مازندران گفت: یونان و ترکیه شرکای فناوری این استان می‌شوند.

علی معتمدزادگان امروز در گفت‌وگو با  خبرگزاری فارس در شهرستان ساری اظهار داشت: ایجاد مراکز رشد اقماری در مرکز و غرب استان هدف اصلی پارک علم و فناوری مازندران است.

وی با بیان اینکه با ارتباط با سازمان‌های شهرستان‌ها برای استقرار مراکز رشد واحدهای فناور در شهرهای مختلف استان گام برمی‌داریم، گفت: تنکابن و رامسر می‌توانند مقصد بعدی ما برای حضور و بروز واحدهای فناور باشند.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران با اشاره به اینکه مجموعه جدید در آمل ایجاد می‌شود، گفت: در بهشهر با همکاری آموزش و پرورش و دانشگاه علم و صنعت و هماهنگی فرمانداری فعالیت‌های خوبی انجام شده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه در هر شهر بزرگ استان یک واحد فناور ایجاد می‌کنیم، تصریح کرد: برای تولید نیمه انبوه محصولات دانش‌بنیان شرکت‌ها برنامه‌ریزی می‌کنیم.

معتمدزادگان با اشاره به اینکه با برندهای فناوری خارجی نیز ارتباط گرفتیم، گفت: یونان و ترکیه شرکای فناوری مازندران می‌شوند و دو شرکت بزرگ از این دو کشور با پارک علم و فناوری همکاری خواهند کرد.

وی با بیان اینکه حضور در نمایشگاه‌ها نیز با جدیت پیگیری می‌شود، عنوان کرد: پروانه صلاحیت دانش‌بنیان را 30 درصد واحدهای مستقر در پارک اخذ کرده‌اند.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران با اشاره به اینکه بیش از 60 شرکت در این پارک فعال شدند، خاطرنشان کرد: پردیس پارک علم و فناوری باید مستقر شود.

این مسئول درباره جشنواره علم تا عمل که از طرف معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: شرکت‌های برتر استانی، شرکت‌های برتر ملی و شرکت‌های حاضر در جشنواره فعالیت خوبی داشتند.

معتمدزادگان با تاکید بر اینکه خدمات موثرتر در دوره جدید مدیریت‌ها بدیهی است، بیان داشت: تلاش کردیم فضا برای فناوران امن باشد و جذب پذیرش افزایش چشم‌گیری داشته باشد.

وی با بیان اینکه نحوه اجرای مرکز رشد در بهشهر با شکل جدید و کارآمدتر در دستور کار بود، گفت: رشد شرکت‌های دانش‌بنیان اصل کار است.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران ابراز داشت: ایجاد اعتماد به نفس برای جوانان و فعالان این عرصه گام مهم ما در مازندران است.

این مسئول با تاکید بر اینکه رشد نسبی شرکت‌ها در کشور خوب است، بیان کرد: ارتباط بین شبکه‌های فناوری در کشور ضعیف است.

معتمدزادگان تصریح کرد: تشکیل صندوق حمایت، گسترش فعالیت‌های خیران حامی فناوری و تسهیل در بیمه و خدمت سربازی را برای فناوران دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه استفاده از فناوری گردشگری در کشور ضعیف است، متذکر شد: در حوزه هوا فضا چند شرکت فعال داریم و یک آزمایشگاه و کارگاه در این زمینه ایجاد می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار