امام جمعه کیش:
امام جمعه کیش گفت: تقویت دینداری، اطاعت پذیری از رهبری و حضور در صحنه رمز و لازمه حفظ انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۱۰۹۰۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۲ 01 February 2023

به گزارش تابناک جزیره، حجت الاسلام علیرضا بی نیاز روز چهارشنبه در آیین غبار روبی مزار شهدای گمنام جزیره کیش اظهار کرد: دهه فجر گرامیداشت روزهای سرنوشت ساز ملت ایران، پیروزی خون بر شمیر، اعلام صلابت، اقتدار و شجاعت امت اسلامی به رهبری امام راحل است.
وی با بیان ایکنه هر ساله در این ایام مردم ایران دوباره با امام راحل، رهبری و شهدای انقلاب و دفاع مقدس بیعت می کنند یادآور شد: دهه فجر یادآور رهبری است که علی رغم اینکه جانش تهدید می شد به ایران آمد و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.
حجت الاسلام بی نیاز افزود: اعلام می کنیم با همان صلابت و قاطعیت و شجاعت رهبری و همت مردم این انقلاب را حفظ کرده و عزم اراده برای استقرار آن را خواهیم داشت.
وی گفت: رهبری حکیمانه در کنار آموزه های اسلامی، دینداری مردم و حضور با شکوه آنان برای استقلال کشور باعث پیروزی انقلاب شد و دشمن به دنبال این است که همان عوامل پیروزی انقلاب را تضعیف کند که لازمه حفاظت از این انقلاب تقویت دینداری، اطاعت پذیری از رهبری و حضور در صحنه است.
در مراسم غبارروبی مزار شهدا، امام جمعه اهل سنت، سرپرست سازمان منطقه ازاد و جمعی از مسوولان و مردم ولایتمدار جزیره با قرائت فاتحه و عطر افشانی قبور شهدای گمنام بار دیگر با آرمان های شهیدان و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید پیمان کردند و یاد و خاطره شهیدان انقلاب و هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.

در آیین غبار روبی مزار شهدا نیروهای مسلح مستقر در منطقه شامل نیروهای سپاه ناحیه مقاومت، فرماندهی انتظامی ویژه و دریابانی، پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی و دریابانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه گروه های ورزشی جزیره نیز حضور داشتند.

در این مراسم بسیجیان، مسوولان و مردم ولایتمدار جزیره کیش با قرائت فاتحه و عطر افشانی قبور شهدای گمنام بار دیگر با آرمان های شهیدان و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید پیمان کردند و یاد و خاطره شهیدان انقلاب و هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.

ستاد گرامیداشت دهه فجر کیش در این ایام اجرای برنامه هایی همچون، اهدای گل و هدیه به گردشگران نخستین پرواز ورودی به جزیره کیش، نواختن زنگ انقلاب همزمان با سراسر کشور در مدرسه دخترانه پروین اعتصامی در ساعت 9 و 30 دقیقه را در دستور کار قرار داده است.

اکران فیلم‌های چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر از ۱۸ تا 26 بهمن و جشن انقلاب از ۱۱ بهمن، برگزاری میز خدمت در نماز جمعه، دیدار سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش و معاونان او با خانواده شهدا، جشنواره خانوادگی کیش من با موضوع انقلاب ۱۲ و ۱۹ بهمن در پارک مینا، برگزاری نقش نور به مناسبت دهه فجر با حضور قاری و سخنران جواد فروغی و حافظ نوجوان کل قرآن و نهج البلاغه علی فیضی 20 بهمن و جشنواره مجسمه ماسه ای با موضوع انقلاب در پارک ساحلی ماهیگیر ۲۱بهمن از دیگر برنامه های ایام دهه مبارک فجر در جزیره کیش است.

دیگر برنامه های در دستور کار نیز شامل برپایی ایستگاه نقاشی ویژه دهه فجر 14 و ۲۱ بهمن و ایجاد مواکب انقلاب در شهرک رز و کرمانشاهان، اهدای گل در سواحل و مکان های عمومی کیش همراه با ابلاغ پیام های فرهنگی به گردشگران از ۱۷ تا ۱۸ بهمن، برگزاری شب شعر انقلاب در فرهنگسرای مرکزی در 18 بهمن و اجرای کاروان خودرویی ویژه دهه فجر ۲۱بهمن از مسجد خاتم به سمت اسکله تفریحی است.

 دی ماه سال ۱۳۸۱ پیکر مطهر پنج شهید گمنام گلگون کفن دوران دفاع مقدس که در مناطق جنگی کشور به امانت سپرده شده بودند به جزیره کیش منتقل و در مسجد امام حسن مجتبی (ع) به خاک سپرده شدند؛ هم اکنون مزار این شهیدان زیارتگاه عموم کیشوندان و مسافرانی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار