با بهره برداری از خط هفتم گاز سراسری جهت مصرف در واحد های نیروگاهی کیش، سالانه 300 میلیون لیتر گازوئیل صرفه جویی می شود.
کد خبر: ۱۰۸۵۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳ 02 January 2023

به گزارش تابناک جزیره به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، ابوالفضل صدرائیه مدیرعامل شرکت آب و برق کیش در جریان بازدید سعید پورزادی سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با تشریح عملکرد شرکت آب و برق کیش گفت: با توجه به برطرف شدن مشکلات ایستگاه بالا دستی از خط هفتم گاز سراسری، از مهر ماه امسال مصرف سوخت گازوئیل قطع شده است و تمام سوخت مصرفی 8 واحد نیروگاهی از گاز انتقالی تامین می شود.

وی تاکید کرد: با انتقال گاز به جزیره کیش سالانه 300 میلیون لیتر گازوئیل صرفه جویی می شود و با توجه به این که گاز سوخت اولیه و اصلی توربین های گازی است از لحاظ بهره برداری، پایداری واحدها و تعمیر و نگهداری کمک موثر می کند که بتوانیم برق پایدار و مطمئن تری به مشترکین تحویل دهیم.

مدیرعامل شرکت آب و برق کیش خاطر نشان کرد: طول عمر بالای قطعات، کاهش استهلاک و آلودگی هوا از مزیت های استفاده از گاز به عنوان سوخت واحد های نیروگاهی است.

گفتنی است جزیره کیش دارای 8 واحد نیروگاهی به ظرفیت اسمی 270مگا وات است که در فصول سرد با 40 درصد ظرفیت و از اول خرداد تا اول آبان با 100 درصد ظرفیت فعالیت می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار