دبیر دومین جشنواره تئاتر قشم گفت: همزمان با بیست و هفتمین جشنواره تئاتر هرمزگان دومین جشنواره تئاتر قشم نیز در این جزیره آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۱۰۸۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۰ 08 October 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، علیرضا کمساری در گفت و گو با تسنیم با بیان اینکه انجمن هنرهای نمایشی قشم هم اکنون بیش از 200 نفر عضو دارد اظهار داشت: 85 نفر از این اعضاء در هشت گروه به مدت سه روز مهمان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم هستند.
 
وی افزود: برای نخستین بار در کشور برگزاری همزمان جشنواره تئاتر قشم با استان هرمزگان و انتخاب آثار برگزیده به صورت جدا به مرحله کشوری انجام می‌شود.
 
دبیر دومین جشنواره تئاتر قشم با بیان اینکه آثار راه یافته به این جشنواره از جزیره های قشم، هرمز و لارک و بندر سلخ داوری و انتخاب شده‌اند گفت: دومین جشنواره تئاتر قشم همزمان با جشنواره های تئاتر استانی سراسر کشوراز 15 تا 17 مهرماه در سالن آمفی تئاتر آینه در شهر قشم میزبان علاقه مندان است.
 
وی از حضور 13 گروه نمایشی در این جشنواره خبر داد و گفت: این نمایش ها شامل هشت گروه از قشم و پنج گروه از جزیره هرمزدر دومین جشنواره تئاتر قشم حضور یافتند که شش اثر شامل چهار گروه قشمی و دو گروه هرمزی در این مرحله با داوری آثار با هم به رقابت می پردازند.
 
کمساری با اشاره به اینکه در این جشنواره سه روزه، تمامی آثار به دقت بررسی و ثبت می شوند تصریح کرد: دو اثر برگزیده، به همراه آثار برگزیده استان هرمزگان مستقیما به مرحله کشوری جشنواره تئاتر ارسال می شوند تا در صورت تایید انجمن هنرهای نمایشی، جواز حضور در جشنواره بین المللی تئاتر فجر به آثار داده شود.
 
وی از افزایش بیش از 50 درصدی گروه های نمایشی و افزایش انگیزش گروه های نمایش شرکت کننده نسبت به پارسال خبر داد و حمایت های مدیرعامل و معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از بخش فرهنگ را مهمترین عامل این پیشرفت دانست.
 
دبیر دومین جشنواره تئاتر قشم اضافه کرد: با توجه به اقلیم و شرایط خاص جزیره قشم سعی کردیم از داوران هرمزگانی استفاده کنیم تا به دلیل آشنایی بیشتر با فرهنگ بومی مردم قشم این آثار را داوری کنند و حقی از هیچ گروهی ضایع نشود.
 
کمساری تاکید کرد: استان هرمزگان به دلیل استقلال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و منطقه آزاد قشم توانست سهمیه افزایشی را دریافت و دومین جشنواره تئاتر قشم را همزمان با بیست وهفتمین جشنواره تئاتر کشور برگزار کند.
 
وی در پایان از برگزاری کارگاه های آموزشی به منظور استفاده از اساتید برجسته کشوری در راستای ارتقای سطح علمی هنرمندان، در ساعات خالی جشنواره خبر داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار