دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور گفت: احداث مسکن ملی در مناطق آزاد از اولویت‌های دبیرخانه است و سازمان مناطق آزاد کشور باید زمین مورد نیاز را برای مسکن ملی اختصاص دهند.
کد خبر: ۱۰۸۰۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۱ 06 December 2022

به گزارش تابناک جزیره، حجت عبدالملکی در سفر به کیش از زمین چمن هیبریدی مجموعه ورزشی المپیک، شرکت تولیدی محصولات چوبی، شرکت همانند ساز بافت کیش، ترمینال جدید فرودگاه، بندرگاه مسافربری، و منطقه سفین بازدید کرد.

وی با بیان اینکه تکمیل گردشگری حرفه‌ای از برنامه‌های اصلی توسعه در کیش است، گفت: مانعی برای برگزاری اردو‌های تیم ملی فوتبال در کیش وجود ندارد و تیم‌های ملی فوتبال و حتی دو و میدانی می‌توانند در کیش اردو برگزار کنند.

عبدالملکی زیرساخت‌های گردشگری از جمله پایانه جدید فرودگاه بین المللی کیش را خوب ارزیابی کرد و گفت: روند تکمیل این زیرساخت سریع است و تا چند ماه آینده با تکمیل آن ظرفیت پذیرش مسافر در کیش دو برابر می‌شود.

وی درباره احداث مسکن ملی نیز گفت: برای ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی جدید در جزیره کیش برنامه‌ریزی شده است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد با اشاره به حذف معافیت مالیاتی مناطق آزاد گفت: در قانون مناطق آزاد نیز این معافیت مالیاتی دیده شده است، اما در بخش قانون مالیات بر ارزش افزوده اشکالاتی وجود دارد و کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی هم به این موضوع واقف است و تلاش می‌کنیم با مذاکره با دولت و وزیر اقتصاد معافیت مالیاتی را به مناطق آزاد باز گردانیم.

عبدالملکی در خصوص واردات خودرو نیز گفت: واردات خودرو وابسته به مدیریت ارزی است و واردات خودرو جزو برنامه‌های جدی دولت است.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته محدودیت برای واردات خودرو با هدف کاهش نرخ ارز اعمال شد، گفت: بر اساس قوانین مناطق آزاد باید در این مناطق واردات خودرو آزاد باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار