معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: اعتبارات عمرانی این جزیره حدود ۴۰ درصد این اعتبارات در مناطق آزاد کشور را تشکیل می دهد.
کد خبر: ۱۰۷۷۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹ 19 November 2022

سعید پورزادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تمام اعتبارات عمرانی هزینه شده در این جزیره از محل درآمدهای سازمان منطقه آزاد تامین می شود اظهار کرد: با توجه به اینکه کیش توانسته بهش قابل توجهی از اعتبارات مناطق ازاد را به خود اختصاص دهد توانسته در عملکرد به شعار دولت مبنی بر تکمیل پروژه های نیمه تمام نسبت به دیگر مناطق پیشتاز باشد.
وی افزود: هم اکنون سازمان منطقه آزاد کیش حدود ۳۰ طرح عمرانی در حال اجرا دارد که بزرگترین و مهمترین آن ترمینال جدید فرودگاه بین المللی این جزیره با بیش از ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی است.
معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به ارزیابی مثبت اعضا کمیسیون عمرانی مجلس شورای اسلامی از روتد اجرای طرح های عمرانی این جزیره از جمله ترمینال جدید و باند جنوبی، بندر و مخازن سوخت هواپیمایی فرودگاه، اضافه کرد: با توجه به تجهیزات نرم افزاری و هوشمند سازی، ایجاد زیرساخت هایی مانند تهیه بلیط، گیت های بازرسی، رمپ های مسافری و تعمیرات ابنیه و محوطه سازی های انجام شده در چند ماه گذشته براساس نظر مسئولان بنادر و کشتیرانی بندر مسافری کیش به عنوان یکی از ترمینال های مجهز کشور معرفی شد.
وی به همکاری با سازمان بنادر در راستای مباحث محیط زیستی و لکه های نفتی موجود در دریا اشاره کرد و افزود: در این رابطه تجهیزاتی از سوی سازمان بنادر و کشتیرانی اختصاص یافته و فضای فیزیکی همکاری نیز از سوی سازمان منطقه آزاد کیش تامین شده است.
معاون عمرانی زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش یادآور شد: با توجه به اینکه نمایندگان کمیسیون عمرانی مجلس با هدف ارزیابی و بررسی پروژه های عمرانی و زیربنایی و رفع موانع و مشکلات ادامه فعالیت پروژه ها به استان هرمزگان سفر کرده و از پروژه های عمرانی کیش نیز بازدید کردند این جزیره به لحاظ اینکه پروژه عمرانی و زیرساختی راکد و غیر فعال و نیمه تمام ندارد نمره مثبتی کسب شد.
وی با بیان اینکه در برخی از شهرهای استان بخشی از پروژه ها با کمبود اعتبار مواجه بوده و به همین دلیل نیمه کاره رها شده اند گفت: در جزیره کیش منابع از محل درآمدها و سرمایه های سازمان و بازار سرمایه تامین و همه پروژه های زیرساختی تعیین تکلیف شده اند.
پورزادی با اشاره به پیشرفت ۹۱ درصدی ترمینال جدید فرودگاه کیش افزود: هم اکنون در حال خرید مبلمان ترمینال هستیم و پس از نصب مبلمان، انجام تست های لازم و دریافت تاییدیه از سازمان هواپیمایی کشوری پس از رسیدن به ۹۴ درصد پیشرفت به مرور و با برقراری پروازهای کوچک و محدود بهره برداری از ترمینال جدید فرودگاه آغاز خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان کیفیت و بهره برداری صحیح و اصولی در این طرح فدای سرعت نمی شود افزود: باید فرودگاه از نظر سیستم های فرودگاهی آماده باشد ضمن اینکه تمامی موارد منوط به کسب تاییدیه از سازمان هواپیمایی کشوری و ارزیابی و بررسی های این سازمان از تکمیل زیرساخت ها، تجهیزات وامکان بهره برداری صحیح از ترمینال است.
پورزادی در خصوص باند جنوبی فرودگاه نیز با اشاره به اینکه بخش هایی که در اختیار پیمانکار قرار داشت به اتمام رسیده و بخش هایی مانند تکمیل دیواره آتش، تاکسی وی های انتهایی باند، محوطهه سازی و روشنایی درحال انجام است و به سرعت به دنبال تکمیل این پروژه و بهره برداری همزمان از آن با ترمینال جدید هستیم.
عملیات اجرایی ترمینال جدید فرودگاه کیش با هدف افزایش گردشگران کیش از حدود ۲ میلیون به ۶ میلیون نفر از سال ۹۱ آغاز شده است و اکنون در مرحله تکمیل قرار دارد و هم اکنون پیشرفت این پروژه به ۹۱ درصد رسیده است که به گفته مسئولان با رسیدن پروژه به ۹۴ درصد امکان بهره برداری از ترمینال فراهم خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار