مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: توجه به دختران دانش آموز و ایجاد فضای مناسب فراخور نیاز این قشر از جامعه در این جزیره ضروری است.
کد خبر: ۱۰۷۶۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۲ 09 November 2022

به گزارش تابناک جزیره به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش، مهدی کشاورز در پانزدهمین پاتوق هفتگی به وقت گفتگو با هدف بررسی مسائل و نیازهای فرهنگی و اجتماعی دانش آموزان دختر در مدارس کیش اظهار کرد: باید برای ایجاد فضاهای مناسب معلمان و دانش آموزان دختر تلاش شود و سال آینده این مهم با طرح های مناسب اجرا خواهد شد و سازمان بر اساس توانمندی های خود امکانات لازم به مدارس دخترانه را ارائه می کند.

وی افزود: در همین راستا باید تخفیف استفاده از ظرفیت های تفریحی جزیره برنامه ریزی شود و در کنار آن از مشاور مناسب برای حضور در مدارس بهره برداری خواهد شد.

کشاورز اضافه کرد: در بحث های فرهنگی که نیاز به ارائه گزارش به شورایعالی مناطق آزاد است، باید با هماهنگی های لازم بین نهاد امامت جمعه و سازمان گزارش های مناسبی آماده و ارائه شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این جلسه با اشاره به میزان دسترسی دختران و بانوان به تفریحات سالم در کشور و به ویژه این جزیره گفت: اتفاقات اخیر در کشور به ما کمک می کند تا در تصمیم سازی و تصمیم گیری موضوع مخاطب را مد نظر قرار دهیم و بر همین اساس با هماهنگی امورزنان، آموزش و پرورش و امور فرهنگی و آموزشی سازمان فعالیت های مناسبی از لحاظ زیرساختی در مدارس انجام گرفته است.

یاسر شاه پیری به اهمیت ورزش و تفریحات سالم بانوان و رسیدگی جدی تر به این حوزه اشاره کرد و اظهار کرد: از آن جا که نوجوانان در بسیاری از مسائل پیش تر از تصور ما هستند باید با توجه به ذائقه و سلیقه آنان برنامه ریزی های لازم را در این خصوص انجام دهیم.

وی بهره مندی نوجوانان از سفرها و اردوهای تفریحی در کیش را با توجه به شرایط آن بسیار پایین برشمرد و افزود: اردوهای تفریحی مسائلی چون سازندگی، نشاط و شادی به خصوص در حوزه دختران را به همراه دارد و باید بر این موضوع تمرکز کنیم و اقدامات لازم را انجام دهیم.

شاه پیری از آغاز به کار برنامه "گوشم با شماست" خبر داد و گفت: مشاوره هایی از سوی اداره امور زنان در حوزه های مختلف فردی، کارآفرینی و خانوادگی آغاز شده و سامانه ای در این خصوص آماده سازی شده که به زودی راه اندازی خواهد شد.

مواردی از جمله نوع پوشش دانش آموز دختر به خصوص در زمان ورزش، کمبود فضا و امکانات ورزشی در مدارس، نامناسب بودن فضای حیاط مدارس برای حضور دانش آموزان دختر، کنترل ورود و خروج افراد به مدارس، استفاده از مجموعه ورزشی المپیک، استفاده از تخفیفات تفریحات جزیره از جمله مسائل مطرح شده در این نشست بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار