مدیر روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: ۳۰ مهر، آخرین مهلت ثبت درخواست شرکت‌های دانش‌بنیان در سامانه غزال برای دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه است.
کد خبر: ۱۰۷۲۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹ 19 October 2022

به گزارش تابناک جزیره، امیر بامه با اشاره به مبانی قانونی بودجه سال ۱۴۰۱ که بانک‌ها را مکلف به پرداخت ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه کرده است، گفت: بانک‌های عامل تعیین شده توسط بانک مرکزی مکلفند این تسهیلات را از محل منابع سپرده‌های پس انداز و جاری و قرض الحسنه با معرفی صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت کند.

وی افزود: بر مبنای مصوبه هیئت وزیران مقرر شده است ۷۰ درصد از این مبلغ مستقیما توسط بانک‌های عامل به شرکت‌های دانش بنیان و ۳۰ درصد باقی مانده به صندوق‌های پژوهش و فناوری به منظور اعطای تسهیلات به شرکت‌های نوآور (استارتاپی)، فناور، دانش بنیان و خلاق پرداخت شود.

مدیر روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی تاکید کرد: هدف این تسهیلات کمک به توسعه و تثبیت اشتغال از طریق حمایت از تکمیل و ارتقاء فنی محصولات و خدمات دانش بنیان، توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز شرکت‌ها به منظور ظرفیت‌سازی برای افزایش عرضه این محصولات و کمک به افزایش تولید و فروش محصولات دانش بنیان است و شرکت‌ها می‌توانند با ارائه طرح‌های خود در این ۳ محور و از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

امیر بامه افزود: این تسهیلات برای شرکت‌ها چه اینکه از طریق بانک‌ها دریافت کنند و چه اینکه از طریق صندوق‌های پژوهش و فناوری، با کارمزد ۴ درصد پرداخت خواهد شد و دوره بازپرداخت آن ۳۶ ماه است که ۶ ماه اول به عنوان فرصت تنفس برای شرکت‌ها در نظر گرفته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بانک‌های عامل شامل بانک‌های ملی، ملت، صادرات قرض‌الحسنه رسالت، توسعه صادرات و صنعت و معدن هستند و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند تا پایان مهرماه ۱۴۰۱ با مراجعه به سامانه غزال ghazal.inif.ir با دریافت راهنمایی لازم، درخواست تسهیلات خود را بارگذاری کنند و سایر شرکت‌ها نیز با مراجعه به صندوق پژوهش و فناوری استان محل استقرار یا حوزه تخصصی مرتبط شرکت می‌توانند درخواست خود را ارائه دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار