مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: امسال با تعیین تکلیف ۲۸ پرونده ۲۵ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری به چرخه اقتصادی جزیره بازگشته است.
کد خبر: ۱۰۷۲۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹ 19 October 2022

به گزارش تابناک جزیره، مهدی کشاورز روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه گردشگری و تجارت ۲ رویکرد اصلی در منطقه آزاد کیش است اظهار کرد: در حوزه تجاری بر اساس پیش نیازهای در نظر گرفته شده تسهیل فرایندها از درخواست مجوز تا صدور آن و توسعه متوازن در ایجاد زیرساخت ها از رویکردهای این سازمان است.

وی یادآور شد: فعال سازی و تقویت تجارت و بازرگانی با کشورهای مختلف به ویژه حوزه خلیج فارس برای استفاده از تمام ظرفیت های جزیره از دیگر رویکردهایی است که در دولت سیزدهم از سوی این سازمان پیگیری می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش یادآور شد: تعیین تکلیف پرونده های سرمایه گذاری بلاتکلیف که منجر به عدم اعتماد سرمایه گذاران نسبت به سازمان بود از دیگر اولویت های در دستور کار بوده و امسال با مشخص شدن تکلیف ۲۸ پرونده ۲۵ هزار میلیارد ریال سرمایه دولت به جریان افتاده است.

وی افزود: پیگیری تعیین تکلیف پرونده گل شهر به ارزش ۱۵۰ هزار میلیارد تومان از دیگر اولویت هایی است که در حال انجام بوده و به زودی به نتیجه می رسد.

تقویت زیرساخت های نرم و سخت افزاری

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین با بیان اینکه در دولت سیزدهم اقدامات مناسبی برای تقویت زیرساخت های نرم و سخت افزاری جزیره انجام شده است افزود: تکمیل باند جنوبی فرودگاه بین المللی جزیره که از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰ حدود ۴۰ درصد پیشرفت داشت از جمله پیگیری های سازمان در این دولت است.

وی با بیان اینکه اکنون پیشرفت فیزیکی این طرح به عنوان اولین باند هوشمند فودگاهی کشور با ۶۰ درصد افزایش به ۱۰۰ درصد و قابلیت بهره برداری رسیده است یادآور شد: پیگیری تکمیل ترمینال جدید فرودگاه بین المللی که از سال ۱۳۹۱ تا ۱۴۰۰ حدود ۷۲ درصد پیشرفت داشت از دیگراقدامات است.

کشاورز گفت: این طرح نیز هم اکنون از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی بوده و انتظار می رود تا پایان آبان سال جاری با ۹۲ درصد به وضعیت قابل بهره برداری برسد.

وی توصعه ۷۰ درصدی ظرفیت تصفیه فاضلاب کیش از ۱۰ هزار مترمکعب در هر روز به روزانه ۱۷ هزار و ۵۰۰ متر مکعب از دیگر اقداماتی است که در این زمینه انجام شده است.

فعال سازی ۱۶ محور گردشگری

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه در کل دنیا ۱۸ نوع فعالیت گردشگری شناخته شده است افزود: بر اساس ظرفیت سنجی انجام شده امکان فعال شدن ۱۶ محور از این تعداد در این جزیره وجود دارد که برنامه ریزی های لازم برای تحقق این اهداف انجام شده است.

وی اضافه کرد: این محورها در زمینه های مختلفی از جمله دانش بنیان، فرهنگی، سالمندی، مذهبی، ورزشی، علمی، آموزشی، سلامت، خرید، تفریح و دریایی فعال سازی و یا تقویت می شود.

کشاورز احداث چهار زمین فوتبال با استانداردهای بین المللی جهت میزبانی از تیم ملی و برگزاری رویدادهای بین المللی، امضای تفاهم نامه راه اندازی مرکز خدمات پس از فروش فرش ایرانی را از جمله محورهای برنامه ریزی شده در این راستا اعلام کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار