رییس اداره خدمات کار و اشتغال کیش گفت: به منظور سهولت در احقاق حقوق کارگران امسال قرارداد کاری ۳۰۰ کارگر این جزیره در سامانه کار و اشتغال به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۱۰۶۹۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳ 24 September 2022

به گزارش تابناک جزیره، محمد علی جلایردر این باره اظهار داشت: سامانه کار و اشتغال از سال ۱۳۹۸ برای اولین بار در کشور در کیش راه اندازی شده و تا کنون چهار هزار و ۴۰۰ قرارداد کاری کارگران در آن به ثبت رسیده که ۳۰۰ مورد آن مربوط به امسال است.
وی با اشاره به اینکه کارفرمایان موظف به ثبت اطلاعات و قراردادهای کارگران خود در این سامانه هستند افزود: طی این روند از سال ۱۳۹۸ تا کنون اطلاعات حدود ۱۶ هزار ۴۰۰ کارگر جزیره در این سامانه به ثبت رسیده و کارگاه های ساختمانی، طرح های عمرانی و هتل ها بیشترین تعداد ثبت کارگران را دارند.
جلایر اضافه کرد: سامانه هوشمند کار و اشتغال به منظور استانداردسازی شرایط کسب و حمایت از کارفرمایان و سرمایه گذاران، اقدامی موثر در حذف قرارداده های سفید امضا و احصا حقوق کارگران از کارفرمایان از دیگر اهداف راه اندازی این سامانه است.
ورزش کارگری در کیش فعال می شود
رییس اداره خدمات کار و اشتغال کیش گفت: با توجه به جمعیت کارگری این جزیره ورزش کارگری کیش با حمایت سازمان منطقه آزاد فعال می شود.
وی اضافه کرد: این هدف با استفاده از زیرساخت های ترم افزاری و سخت افزاری جزیره با ۲ هدف ارتقای سطح سلامت و استعداد یابی کارگران اجرا خواهد شد.
هم اکنون علاوه بر مراکز تجاری و خدماتی، حدود ۳۸۰ واحد صنعتی و خدمات صنعتی با حجم سرمایه گذاری ریالی ۱۰ هزار و ۵۹۳ میلیارد ریال و ۵۳۴ میلیون دلاری در زمینه های مختلف از جمله تولیدات "مصنوعات پلاستیکی، تجهیزات پزشکی، مصنوعات چوبی، بسته بندی مواد غذایی و محصولات آرایشی و بهداشتی" در این منطقه فعال است.
نرخ بیکاری کیش کمتر از میانگین کشوری و زیر چهار درصد قرار دارد و این که جزیره به دلیل اجرای طرح های مختلف از پتانسیل ها و ظرفیت های قابل توجهی برای جذب نیروی کار از نقاط مختلف کشور دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار