پویش بین المللی گل سبز، با شعار "زمین سبز برای پایداری سرزمین" در راستای برنامه ها و اقدامات سبز فیفا، همزمان با برگزاری نشست سیاستگذاری فرهنگی رویدادهای ورزشی بین المللی در جزیره کیش رونمایی می شود.
کد خبر: ۱۰۶۳۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۶ 24 August 2022

به گزارش تابناک جزیره ه نقل ازروابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، پویش بین المللی گل سبز با هدف ارتقا و توسعه فرهنگ عمومی در زمینه حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی با بهره گیری از ظرفیت سرمایه اجتماعی ورزش فوتبال بویژه جام جهانی قطر ۲۰۲۲ رونمایی می شود.
فیفا در راستای برنامه ها و اقدامات سبز خود، پیشنهاد می کند هر شخصی که در رویدادهای فیفایی شرکت می کند متعهد شود ردپای کربن خود را کاهش دهد و از آب و هوا محافظت کند(مقابله با تغییرات اقلیمی). این پیشنهاد در راستای ابتکاری است که فیفا در ژوئن ۲۰۲۲ در رابطه با دارندگان بلیط جام جهانی قطر راه اندازی کرده است.
برنامه پایداری فیفا در جام جهانی قطر در پنج موضوع محیط زیست(ارائه راه حل های محیط زیستی نوآورانه)، انسان(توسعه سرمایه انسانی و حفظ حقوق کارگران)، اقتصادی(تسریع توسعه اقتصادی)، اجتماعی(ارائه یک تجربه تورنومنت فراگیر) و حکمرانی(ارائه مثالی از حکمرانی خوب و شیوه های تجاری اخلاقی) همزمان با جام جهانی قطر انجام می شود.
پویش بین المللی گل سبز توسط تشکل جمعیت حامیان زمین و مشارکت سازمان محیط زیست و منطقه آزاد کیش طراحی و ایده پردازی شده و قصد دارد به صورت همگانی در رابطه با نقش مسئولانه اجتماع در جایگاه ها و موقعیت های گوناگون برای کاهش و سازگاری اثرات تغییرات آب و هوایی و مقابله با بیابان زایی و خشکسالی، آموزش های مستقیم و غیرمستقیم اصولی را برای درک و فهم صحیح جامعه ارائه و ترویج دهد.
شایان ذکر است نشست سیاستگذاری فرهنگی رویدادهای ورزشی بین المللی با تاکید بر جام جهانی قطر دوم و سوم شهریورماه با همکاری منطقه آزاد کیش، وزارت ورزش و جوانان، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، دانشگاه باقرالعلوم، شبکه رادیویی ورزش، سازمان بسیج ورزشکاران، انجمن اخلاق ورزش و مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه در جزیره کیش برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار