سفر به کیش می‌تواند هزینه‌بر باشد؛ اما اگر بلیط لحظه آخری کیش را تهیه کنید، هزینه‌های شما کاهش پیدا می‌کند. در این مقاله همه چیز را درباره بلیط چارتر کیش بدانید.
کد خبر: ۱۰۵۷۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹ 24 July 2022

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما کیش

بلیط لحظه آخری کیش یکی از پرطرفدارترین بلیط‌های لحظه آخری در تمام ایران محسوب می‌شود. قیمت این بلیط‌ها در مقایسه با بلیط‌های دیگر به‌مراتب ارزان‌تر است. از‌این‌رو بسیاری از مسافران به‌دنبال خرید این نوع بلیط هستند. این در حالی است که بلیط‌های چارتر نیز به سختی پیدا می‌شوند. در این مقاله قصد داریم درباره بلیط چارتر، روش خرید آن و همچنین بهترین زمان خرید بلیط لحظه آخری کیش صحبت کنیم. پس اگر عازم کیش هستید، چند دقیقه در این مقاله با ما همراه باشید تا به شما نشان دهیم چطور می‌توانید هزینه سفر خود را کاهش دهید.

بلیط چارتر چیست؟

بلیط چارتر چیست ؟شاید هنوز بسیاری از افراد با این اصطلاح هوایی آشنایی نداشته باشند. برای شروع باید بگوییم که ایرلاین‌ها به‌دنبال آن هستند که با تمام ظرفیت خود پرواز کنند. زمانی که هواپیما بلیط خود را می‌فروشد، در زمان مقرر حتماً باید پرواز کند. یعنی نمی‌توان گفت که هواپیما به حد نصاب نرسیده است و به همین خاطر پرواز کنسل می‌شود. پس حتی اگر 10 مسافر در پرواز باشند، هواپیما باید به سمت مقصد خود حرکت کند. با توجه به اینکه ایرلاین برای هر پرواز یک سری هزینه‌های ثابت از جمله حقوق پرسنل، حق پرواز، سوخت و... دارد، وجود حتی یک صندلی خالی به ضرر ایرلاین تمام می‌شود. به این ترتیب ایرلاین تمام تلاش خود را می‌کند تا حداقل تعداد صندلی خالی در یک پرواز وجود داشته باشد.

چه روشی بهتر از ارائه تخفیف روی بلیط هواپیما برای جذب مسافر وجود دارد؟ از حدود 48 ساعت پیش از زمان پرواز، در صورتی که بلیط خالی در هواپیما وجود داشته باشد، ایرلاین‌ها تلاش می‌کنند تا با ارائه تخفیف، مسافران را جذب پرواز خود کنند تا مسافران این پرواز را خریداری نمایند. به این نوع بلیط، بلیط لحظه آخری یا چارتر گفته می‌شود. هرچه به لحظه پرواز نزدیک‌تر می‌شویم، ایرلاین‌ها تخفیف‌های بیشتری روی بلیط‌های خود ارائه می‌دهند. البته معمولاً در همان ساعات اولیه ارائه تخفیف، بلیط‌های پرطرفدار همانند بلیط لحظه آخری کیش به فروش می‌رسند. البته در نظر داشته باشید که این بلیط‌ها فقط در ایام کم‌تردد پیدا می‌شوند. در ایام پرتردد همیشه مسافر برای پرواز وجود دارد.

چطور باید بلیط چارتر تهیه کرد ؟

نحوه خرید بلیط چارتر کیش

روش‌های مختلفی برای خرید بلیط چارتر وجود دارد. بهترین روش، استفاده از سایت‌های فروش اینترنتی بلیط هواپیما است. شما نمی‌توانید به‌صورت حضوری هر لحظه مراجعه کنید تا اطلاعی دقیق از بلیط‌های چارتر و لحظه آخر داشته باشید؛ اما از طریق سایت هر چند دقیقه یک بار می‌توانید این موضوع را بررسی نمایید. برای این کار ابتدا باید سایت یک موسسه توریستی معتبر همانند ره بال آسمان را باز کنید. وارد بخش پرواز داخلی شوید. سپس مبدا، مقصد، تعداد مسافر و زمان سفر را انتخاب کنید. حال لیستی از انواع بلیط هواپیما به شما نمایش داده می‌شود.

کنار نام هر بلیط داخل یک کادر رنگی، عبارت‌هایی همانند سیستمی یا چارتر نوشته شده است. پروازهایی که با لیبل چارتر به فروش می‌رسند، همان پروازهای لحظه آخری هستند. البته در نظر داشته باشید که نهایتاً از 48 ساعت مانده به پرواز، بلیط‌ها به‌صورت لحظه آخری و همراه با تخفیف ارائه می‌شوند. پس باید نهایتاً به‌دنبال بلیط‌های روز بعد بگردید. اگر 10 روز دیگر مثلاً قصد سفر دارید، باید منتظر بمانید تا به 48 ساعت مانده به سفر برسید و سپس به‌دنبال بلیط بگردید. وقتی که 10 روز به پرواز مانده باشد، ایرلاین نیز به خود فرصت می‌دهد تا بلیط‌های خود را ابتدا با حداکثر قیمت به فروش برساند.

تفاوت بلیط چارتر با بلیط معمولی چیست ؟

تفاوت بلیط چارتر با بلیط معمولی چیست؟ این رایج‌ترین سوالی است که برای مسافران پیش می‌آید. برخی افراد بر این باور هستند مسافرانی که بلیط لحظه آخری کیش یا هر مقصد دیگری را بخرند، امکانات و خدمات کمتری دریافت می‌کنند. حتی برخی تصور می‌کنند مسافرانی که بلیط چارتر دارند، در جایگاه مناسبی از هواپیما قرار می‌گیرند. تمامی این‌ها یک تصور و باور اشتباه است. در اصل مسافران چارتر همان خدماتی که سایر مسافران آن کلاس پروازی دریافت می‌کنند را دریافت خواهند کرد. از نظر ایرلاین تفاوتی بین مسافران معمولی و مسافران چارتر وجود ندارد. ایرلاین فقط با ارائه بلیط چارتر تلاش می‌کند تا ضرر خود را کاهش دهد. حتی شماره صندلی نیز هنگام صدور کارت پرواز مشخص می‌شود. پس نمی‌توان گفت که با خرید بلیط چارتر، صندلی نامناسبی نصیب شما می‌شود. به این ترتیب دیگر نیازی نیست تا نگران این مسائل باشید.

فقط باید گفت که تفاوت بلیط چارتر با بلیط معمولی در آن است که شما فرصت کافی برای آماده شدن برای سفر را نخواهید داشت. این موضوع نیز راهکار دارد. می‌توانید ساک و چمدان خود را آماده کنید و سپس به‌دنبال بلیط چارتر بگردید. در ایام کم‌تردد، احتمال بسیاری برای یافتن بلیط چارتر وجود دارد. پس نگران نباشید. البته معمولاً تعداد بلیط‌های چارتر بسیار محدود است. پس شاید در یافتن بلیط چارتر برای تعداد بالای 3 نفر دچار مشکل شوید. این موضوع نیز تفاوت بین بلیط‌های معمولی و چارتر محسوب می‌شود.

بهترین زمان خرید بلیط لحظه آخری کیش

چه زمانی بلیط لحظه آخری ارزان کیش را بخریم

در بخش‌های قبلی بارها و بارها به این موضوع اشاره کردیم که فقط در دوران کم‌تردد می‌توانید بلیط لحظه آخری کیش را پیدا کنید. این موضوع نیز کاملاً طبعیی است. ایرلاین‌ها زمانی بلیط را با قیمت کمتر ارائه می‌دهند که صندلی خالی داشته باشند. در ایام پرتردد که بازار سفر داغ است، تعداد مسافران حتی از تعداد پروازهای کیش نیز تجاوز می‌کند. در این ایام حتی بلیط معمولی سیستمی پیدا نمی‌شود. پس نباید انتظار یافتن بلیط چارتر داشته باشیم. البته یک احتمال وجود دارد و آن کنسل کردن بلیط توسط مشتریان است. امکان دارد برخی مسافران به هر دلیلی در لحظات آخر مانده به سفر، بلیط خود را کنسل کنند. جالب اینجاست که چنین بلیط‌هایی در ایام پرتردد به دلیل افزایش تقاضا، نه فقط قیمت کمتری نخواهند داشت، بلکه از بلیط‌های معمولی نیز گران‌تر خواهند بود!

کیش دارای ایام پرتردد و کم‌تردد است. این جزیره با وجود آنکه هوای گرمی دارد؛ اما شش ماه اول سال جزو ایام پرتردد آن به حساب می‌آید. در ایام عید نوروز و همچنین تعطیلات تابستانی شاهد افزایش شدید تعداد مسافران هستیم. پس زمستان و پاییز ایام کم تردد هستند و در این ایام می‌توانید بلیط لحظه آخری کیش را با قیمت مناسب تهیه کنید.

خب دوستان عزیز حالا با تمام جزئیات خرید بلیط چارتری کیش آشنا شدید. همان طور که متوجه شدید، بلیط‌های لحظه آخری فاصله کمی تا زمان پرواز دارند. این بلیط‌ها در ایام کم‌تردد دارای قیمت مناسبی هستند. خدمات مسافران چارتری با مسافران معمولی تفاوتی نخواهد داشت. یافتن بلیط لحظه آخری کیش شاید کمی دشوار باشد. در عین حال اگر این بلیط را پیدا کنید، در هزینه‌های سفرتان به‌مراتب صرفه‌جویی خواهد شد. به همین خاطر این بلیط‌ها بسیار پرطرفدار هستند. بهترین روش یافتن بلیط چارتر نیز از طریق اینترنت است.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار