کارشناس اداره کل هواشناسی گفت: از لحاظ دمایی با ماندگاری هوای نسبتا گرم، افزایش شرجی هوا در جزیره کیش و مناطق ساحلی مورد انتظار است.
کد خبر: ۱۰۵۴۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹ 03 July 2022

به گزارش تابناک جزیره، مرضیه سی سی پور گفت: در ساعات صبحگاهی در مناطق ساحلی افزایش ابر‌های پوششی و افزایش باد جنوب شرقی و در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات استان رشد ابر‌های همرفتی همراه با رگبار باران و رعد و برق و تند باد لحظه‌ای مورد انتظار است.

وی گفت: در سواحل دریای عمان و تنگه هرمز وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی نزدیک ۴۰ کیلومتر بر ساعت سبب مواج شدن دریا خواهد شد.

سی سی پور گفت: در محدوده تنگه هرمز و همچنین مناطق فراساحل جاسک به سمت شرق دریای عمان شرایط تردد شناور‌های سبک ایمن نخواهد بود و با توجه به تداوم وزش باد تا ساعات شب توصیه می‌شود از تردد شناور‌های سبک خودداری شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان بویژه منطقه بشاگرد رگبار باران و رعد وبرق و تند باد لحظه‌ای مورد انتظار است و توصیه می‌شود در ساعات بعدازظهر با توجه به احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی از قرار گیری در حریم رودخانه‌ها خودداری شود.

سی سی پور گفت: در منطقه زلزله زده سایه خوش در ساعات صبحگاهی افزایش شرجی هوا، در طول روز غبار محلی همراه با ماندگاری هوای گرم مورد انتظار است و به تدریج تا پایان هفته جاری از میزان شدت گرما در برخی نقاط استان کاسته خواهد شد.

وی تصریح کرد: از روز دوشنبه ۱۳ تیر تا پایان هفته با تقویت سامانه فصلی دامنه فعالیت رگبار‌های عصرگاهی به ارتفاعات مرکزی و غربی استان نیز کشیده خواهد شد و با اینکه تحت تاثیر ناپایداری‌های واقع در دریای عمان وقوع رگبارپراکنده باران و رعد وبرق دربرخی نقاط ساحلی و مناطق دریایی استان دور از انتظار نخواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار