کد خبر: ۱۰۴۷۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۴ 28 May 2022

یادداشت اختصاصی روزنامه هماخوزستان / افشار پرویزی بابادی
مورخ یکشنبه ۸ خردادماه ۱۴۰۱

این روز‌ها نام آبادان بیشتر از هر زمانی بر روی زبان‌ها افتاده است و ریزش ساختمان متروپل این شهر را در صدر اخبار کشور قرار داده است.

متروپل شامل دو برج ۱۰ طبقه است که توسط دو پل شیشه‌ای به یکدیگر متصل هستند که روز دوم خرداد ماه ۱۴۰۱ خبر ریزش ساختمان متروپل اطلاع رسانی شد و موقعیت قرارگیری این ساختمان در یک خیابان کم عرض، کمبود امکانات امداد رسانی و ازدحام جمعیت در اطراف محل حادثه فرآیند آواربرداری و امدادرسانی را با چالش مواجه کرد.

امکانات و تجهیزات خودرویی در محل حادثه مهیا است و گروه‌های ارزیاب، جست و جوگر، زنده یاب و واکنش سریع در صحنه حضور دارند، خانواده مفقودشدگان زیر آوار، در اطراف محل ریزش ساختمان تجمع کرده و در انتظار مفقودین خود هستند که برای یافتن آن‌ها سگ‌های زنده یاب نیز به کار گرفته شدند.

مردم خواستار بررسی علت حادثه و برخورد با مسببان ریزش ساختمان متروپل هستند و به گفته دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان شناسایی و دستگیری عاملان حادثه متروپل آبادان از ابتدای درخواست پروانه ساخت تا مراحل اجرای عملیات آن آغاز شده و با تمام شخصیت‌های حقوقی و حقیقی مقصر آن برخورد قانونی می‌شود.

عملیات آوار برداری با حضور مداوم وزیر کشور و استاندار خوزستان و دیگر مسئولان کشوری و استانی در حال انجام است و موکب اربعین حسینی به منظور خدمات رسانی به امدادگران و نیرو‌های خدماتی مجاور برج متروپل مستقر شدند.

شهروندان آبادانی در این مدت با همبستگی و همدلی از نیرو‌های امدادی پذیرایی کردند و با تشکیل دسته‌های عزاداری با بازماندگان این حادثه همدل و همدرد هستند.

در حال حاضر شیوه آواربرداری متناسب با رفتار سازه از نظر مقاومت و لرزش که از سوی دوربین حرفه‌ای از سه زاویه مختلف رصد می‌شود در حال انجام است.

امیدواریم به سرعت مفقودین این حادثه پیدا شوند و عملیات آوار برداری پایان پذیرد ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های جانباختگان این ساختمان، سلامتی مجروحان این حادثه را از خداوند ممنان خواستاریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار