به گفته معاونت حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی استان تاکنون ٤٥٠ کیلومتر آتش بُر در شهرستان‌های گچساران و بهمئی ایجاد شد.
کد خبر: ۱۰۴۷۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۷ 28 May 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، معاونت حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی این استان گفت:به منظور پیشگیری از گسترش آتش سوزی‌های احتمالی در مناطق جنگلی و مرتعی استان کهگیلویه و بویراحمد، پارسال ٢٦٠ کیلومتر در سطح استان احداث شد و امسال تا کنون بیش از ٤٥٠ کیلومتر آتش بُر در شهرستان‌های گچساران و بهمئی ایجاد شد و در دیگر مناطق استان قرار است تا هفته آینده احداث شود.

پرهام جلیلی افزود: احداث آتش بر در این مناطق علاوه بر جلوگیری از گسترش آتش سوزی به دیگر نقاط جنگلی، توان مقابله و کنترل حریق را نیز افزایش خواهد داد.

وی گفت: بی توجهی و سهل انگاری بعضی از افراد هنگام حضور در عرصه‌های جنگلی احتمال وقوع آتش سوزی در این عرصه‌ها را افزایش می دهد که با ایجاد آتش بر، امکان گسترش حریق‌های احتمالی تا حد قابل توجهی در این مناطق کاهش می‌یابد.

جلیلی از کشاورزان خواست ضمن خودداری از آتش زدن کاه و کلش مزارع کشاورزی و باغ‌ها از رها کردن شیشه و پلاستیک در جنگل که ممکن است بر اثر افزایش دما و تابیدن خورشیدن باعث ایجاد آتش سوزی شود، جدا خوددراری کنند.

پارسال بیش از ٦٠ هزار هکتار از جنگل‌ها و مراتع استان در شعله‌ها آتش سوخت که عمده ترین دلیل گسترش آتش سوزی ها، کمبود تجهیزات و سخت گذر بودن محل وقوع آتش سوزی اعلام شد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار