رییس کل دادگستری ایلام؛
رییس کل دادگستری ایلام گفت: رویکرد و اولویت دادگستری استان کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی است و این امر با آگاهی بخشی به جامعه و پیشگیری از وقع جرم میسر است.
کد خبر: ۱۰۴۷۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰ 28 May 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ عمرانی علی محمدی روز شنبه در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان اظهار داشت: اجرای قانون با تفکر و برنامه ریزی مناسب میسر بوده و یکی از راه های پیشگیری از وقوع جرم آگاهی داشتن عامه مردم از قوانین و مقررات است.

وی پیشگیری از وقوع جرم را بسیار با اهمیت برشمرد و افزود: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری امروزه در همه زمینه ها و در پیشگیری از آسیب های اجتماعی بازوی توانمند برای حفظ حقوق عامه و دستگاه های دولتی است و می تواند کمک فراوانی درهمه زمینه ها نمایدکه باید غنیمت شمرده شود.

رییس کل دادگستری ایلام تاکید کرد: هدف اصلی پیشگیری، هشدار دادن و آگاه کردن عموم مردم به آسیب های اجتماعی است و در این راه نقش صدا و سیما در زمینه اقناع مردم، آموزش، فرهنگ سازی و اقدامات پیشگیرانه ارزنده و پررنگ بوده و باید از همه ظرفیت ها در این زمینه استفاده شود.

علی محمدی ادامه داد: باید در زمینه ساخت و سازهای غیر مجاز، حذف پارکینگ و اضافه بناها اولویت را بر آموزش و آگاه سازی عمومی قرار دهیم ، مشاوران املاک باید آموزش های لازم را ببینند و همچنین آموزش ناظران ساختمان در دستور کار قرار گیرد تا مالکان و سازندگان با مشکلات ناشی از افزایش طبقات و اضافه بنا، حذف پارکینگ ، تبعات سایر اقدامات غیر کارشناسی آشنا و بر اساس پروانه صادر شده اقدام به ساخت و ساز کنند، لذا این یک مطالبه عمومی است که نیاز به یک همت همگانی دارد تا با افراد سودجو مقابله و از تخلفات و وقوع جرم جلوگیری شود.

مشکلات حقوقی ۶۷ نفر از مراجعین ایلامی در دیدار مردمی رسیدگی شد

رییس کل دادگستری استان ایلام در راستای تکریم ارباب رجوع و به منظور رسیدگی به درخواست های مردمی، با ۶۷ نفر از مراجعین دادگستری ایلام دیدار کرد.

علی محمدی در این دیدار به همراه معاونین قضایی دادگستری ایلام ضمن ملاقات و گفت‌وگوی مستقیم با مردم، درخواست ها و مشکلات آنان را بررسی و حسب مورد دستورات مقتضی را صادر کردند.

وی با اشاره به جایگاه ویژه ارتباط وثیق مسئولان قضایی با مردم و تکریم ارباب رجوع در برنامه های کلان قوه قضائیه و سند تحول، دیدارهای مردمی مسئولان قضایی استان را در راستای کرامت محوری، رسیدگی به تظلمات و شکایات مردم، حفظ حقوق شهروندی مراجعین و اعمال نظارت بر رسیدگی شایسته به امور قضایی شهروندان و خدمت رسانی مطلوب به آنان خواند.

رییس دادگستری ایلام ادامه داد: فرآیند ارائه خدمت و نحوه پاسخ گویی و برخورد با ارباب رجوع باید به گونه‌ای باشد که در نهایت رضایتمندی کامل مراجعین را به دنبال داشته باشد.

علی محمدی اظهار داشت: لزوم فراهم نمودن زمینه ارتباط آسان و مستقیم مردم و مراجعین به دادگستری با مسئولین قضایی، برخورد توام با مهربانی و کرامت در عین رعایت عدالت و قاطعیت قضایی و پیگیری درخواست ها و مشکلات آنان در کم ترین زمان ممکن به کلیه حوزه های فضایی و شعب استان ابلاغ شده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار