نخستین سینما دانش ایران با نام قاصدک به عنوان رویداد علمی هنری به همراه اکران فیلم مستند اکسپو ۲۰۲۰ دبی برای نخستین بار در کشور و همزمان با دومین نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات در جزیره کیش راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۱۰۴۵۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷ 16 May 2022

به گزارش تابناک جزیره، امین صالحی طراح و موسس این رویداد اظهار داشت: پس از راه‌اندازی نخستین سینما ورزش ایران درتیرماه 1397 و سینما کارآفرینی در بهمن همان سال ، نخستین سینما دانش را هم در سال جاری (اردیبهشت 1401) و همزمان با نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کیش و با اکران فیلم مستند اکسپو 2020 دبی راه اندازی نمودیم.

صالحی افزود: هدف از راه اندازی این رویداد توجه ویژه به حوزه‌های تخصصی و گسترش دانش بر بستر مدیاست.

بنیانگذار این رویداد تخصصی در ادامه گفت: ما در سینما دانش بدنبال تولید پخش محتوا و مدیا در موضوع تخصصی دانش هستیم که به مانند دو رویداد تخصصی دیگر ( سینما ورزش و سینما کارآفرینی ) اکران های این سینما همراه با تحلیل و ارائه های تخصصی در موضوع دانش است.

بهنام نثاری گفت : در اولین اکران این سینمای تخصصی فیلم مستند اکسپو 2020 دبی که توسط تیم قاصدک مدیا تولید شده بود پخش شد که مورد استقبال حضار قرار گرفت

مدیر هنری مجموعه پیام قاصدک نیز در این باره گفت: در این فیلم بخش‌های جذاب بیش از 100 کشور در نمایشگاه جهانی اکسپو دبی
به تصویر کشیده شده است که در نوع خودش بی نظیر است.

محمدرضا حق نگهدار گفت : تاریخچه اکسپو جهانی ، چگونگی اخذ میزبانی دبی برای این رویداد جهانی در سال 2020 و تحلیل‌های علمی و محتوایی بخش‌های مهم فیلم مستند اکسپو دبی هستند.

کارگردان و برنامه ساز عمانی نیز ضمن حضور در اولین اکران فیلم مستند اکسپو در نشست تخصصی تحلیل این فیلم ضمن فاخر خواند این اثر گفت: من خود در پاویون عمان حضور داشتم و به عنوان تنها کشور حاضر در اکسپو دبی به مخابره تصاویر و اخبار به‌صورت ماهواره ای در زمان کوتاه پرداختیم، اما تولید این مستند با این حجم و کیفیت توسط مستند سازان ایرانی ستودنی است.

جلال الخویطری گفت : دیدن تصاویر زیبا از 100 پاویون و این تحلیل‌های علمی برای من باعث تعجب و خوشحالی است و امید‌ارم بتوانم با فیلم‌سازان توانمند ایرانی بیشتر کار کنیم.

سروش نجات طراح کسب و کار و موسس کافه کارآفرینی مسیر نجات هم در این برنامه گفت: ما به‌دنبال نزدیک شدن به دانش جهانی هستیم و از این فیلم این برداشت را داریم که باید عقب ماندگی‌هایمان را با همدلی بتوانیم جبران کنیم، از این رو پیشنهاد می‌شود مسیر همدلانه و واقع بینانه جهت تحقق این مهم ایجاد شود.

علیرضا امتیاز معمار و طراح برجسته ایرانی نیز در این رویداد ضمن بیان نظراتی در باب ضعف‌ها و کاستی‌های کشور در برخورد با این رویداد جهانی گفت : اول باعث خرسندی است که چنین فیلمی از اکسپو دبی توسط تیم مستند ساز ایرانی تولید شده است اما باعث تاسف است که سهم ما ازاین رویداد جهانی فقط انتقادات و نارضایتی بوده است.

گفتنی است افتتاح نخستین سینما دانش ایران با نام قاصدک به عنوان رویداد علمی هنری به همراه اکران فیلم مستند اکسپو 2020 دبی برای نخستین بار در کشور و همزمان با دومین نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات در اردیبهشت‌ماه 1401 در جزیره کیش با حضور متخصصین ایرانی و خارجی برگزار شد، که ضمن برگزاری نشست تخصصی دانش خلق آینده ، باشگاه خلق آینده به عنوان حرکتی پیشرو در مسیر دانش افزایی مورد توافق اجرایی قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار