پس از گفت‌وگوی تلفنی ریاست جمهوری ایران اسلامی و امیر قطر، آنگونه که به نظر می‌رسد همکاری ایران در پشتیبانی از امور مربوط به جام جهانی ۲۰۲۲ با سفر وزیر راه قطر به کیش وارد فاز اجرایی شده است.
کد خبر: ۱۰۳۸۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶ 09 April 2022

به گزارش تابناک جزیره، بعد از تماس آیت‌الله رئیسی رئیس جموری ایران اسلامی با امیر قطر پیرامون آمادگی و توانمندی‌های ایران به ویژه جزایر جنوبی در پشتیبانی از برگزاری جام جهانی، در روزهای گذشته شاهد تکاپوی مدیران مناطق آزاد در کیش و قشم بوده‌ایم به نحوی که مدیران این دو منطقه طی مصاحبه و نشست‌هایی آمادگی خود را جهت مشارکت در پشتیابی از جام جهانی اعلام داشته‌اند.

این تکاپوها در قشم با تشکیل ستاد پشتیبانی از برگزاری جام جهانی به ریاست منطقه آزاد شکل جدی‌تر بخود گرفت کما اینکه در کیش نیز مسئولان سازمان منطقه آزاد آمادگی کامل جزیره و زیرساخت‌هایش را برای این مشارکت در پی تماس تلفنی ریاست جمهوری اعلام کردند.

اما با اعلام خبر سفر وزیر راه قطر به کیش توسط حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان کابینه رئیسی گویا قرار است همه چیز در این راستا شکل جدی‌تری بخود بگیرد.

سجادی ضمن اعلام این خبر با بیان اینکه به دنبال تعاملات و دوستی ایران و قطر، وزارت ورزش و جوانان تمایل به ادامه این پیوند‌ها و ارتباطات در حوزه ورزش دارد، گفته است: این تعاملات در کنار پررنگ کردن ظرفیت ورزشی کشور می‌تواند فرصتی برای تقویت دیگر موضوعات همچون گردشگری، حمل و نقل مسافر باشد و با توجه به حضور هواداران جام جهانی در مناطق آزاد می‌توانیم ظرفیت حمل و نقل عمومی به ویژه دریایی برای این فرصت پیش آمده را رونق دهیم.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه پیشنهاد دو شهر کیش و قشم برای میزبانی از هواداران جام جهانی می‌تواند به محکم شدن روابط دو کشور در تعاملات و ارتباطات ختم شود، ادامه داد: شهر‌های جنوبی کشور به ویژه جزیره زیبای کیش در بحث هتلینگ و خدماتی که به گردشگر‌ها باید بدهیم، مجهزتر است و جلسات هماهنگی در قالب دیدار و گفتگو شروع شده است.

سجادی یادآور شد: براساس گزارش‌های رسیده فردا یکشنبه وزیر راه قطر برای مذاکره در جهت میزبانی ایران از هواداران جام جهانی قطر در جزیره کیش حضور خواهند یافت.

وزیر ورزش و جوانان گفت: با برنامه‌ریزی پیش بینی شده مقرر شد نمایندگان مربوطه از وزرات خانه‌ گردشگری، وزارت ورزش و جوانان، وزارت راه و شهرسازی و همچنین نماینده مدیریت مناطق آزاد در این دیدار حضور داشته باشند.

فرصت کنونی که در برابر توسعه مناطقی همانند کیش و قشم قرار گرفته است می‌تواند در صورت تحقق و گسیل دادن بخشی از تماشاچیان و ورزشکاران مرتبط با جام جهانی آن هم در فصل مطلوب از نظر آب و هوایی سبب معرفی هر چه بیشتر ظرفیت‌های گردشگری جنوب ایران شود و علاوه بر تقویت زیرساخت‌ها توسط دولت، برای چندین ماه رونق مناسبی را نیز به جزیره‌های کیش و قشم ببخشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار