رئیس مرکز توسعه سلامت جزیره کیش گفت: این شبکه در صورت مشاهده تخلف از سوی مدارسی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند با مدیران خاطی برخورد می‌شود.
کد خبر: ۱۰۳۸۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴ 09 April 2022

به گزارش تابناک جزیره، محمدرضا رضانیا امروز در نشستی با تشریح آخرین وضعیت آماری کرونا که با محوریت بازگشایی مجدد مدارس برگزار شد، اظهار داشت: جای بسی خرسندی و خوشحالی که توانسته‌ایم بازگشایی مدارس را در کیش داشته باشیم و شاهد شور و نشاط بیشتری در جامعه و تعامل قشر دانش‌آموز با محیط‌های اجتماعی و خارج شدن آنها از محیط خانه پس از ماه‌ها باشیم.

وی با بیان اینکه در عین حال که کیش از نظر کرونایی وضعیت خوبی دارد، اما از شیوع و بحرانی شدن مجدد که در اثر عدم رعایت پروتکل‌ها پدید می‌آید غافل نیستیم، اضافه کرد: سعی کرده‌ایم در این ایام تا پایان مدارس با تیم‌ها و گروه‌های بازرسی منسجم و متمرکز به طور مرتب و حتی روزانه وضعیت رعایت پروتکل‌ها و سلامت دانش‌آموزان را در مدارس مورد احصا و پیگیری دقیق قرار دهیم.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش ادامه داد: ما طی دستورالعمل‌هایی به تمامی مدارس کیش اعلام کرده‌ایم که به طور جد از حضور دانش‌آموزانی که در معرض بیماران کرونایی در خانواده‌ها یا بیرون محیط خانواده بوده‌اند خودداری کنند تا زمینه انتقال بیماری به سایر دانش‌آموزان و خانواده‌ها از طریق مدرسه رقم نخورد.

وی گفت: در صورت مشاهده اینگونه موارد، دانش‌آموز مربوطه با مراجعه به مراکز مربوطه و اخذ گواهی سلامت پس از طی دوران قرنطینه می‌تواند مجدد به سر کلاس برگردد، البته مدیران مدارس وظیفه آگاه‌سازی والدین از این موضوع را دارند و انتظار می‌رود جدیت لازم در این راستا را داشته باشند.

رضانیا در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در صورت مشاهده تخطی مسئولان مدارس از دستورالعمل بهداشتی بی‌شک در صورت تایید تیم‌های بازرسی ما در مجموعه بهداشت کیش مانع از تداوم فعالیت آن مدرسه خواهیم شد و با مدیران خاطی برخورد می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار