رییس پلیس راهور کیش گفت: با توجه به وجود مه گرفتگی شدید معابر در اوایل صبح، رانندگان برای پیشگیری از تصادفات هنگام تردد از چراغ مه شکن استفاده کنند.
کد خبر: ۱۰۳۷۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷ 05 April 2022

به گزارش تابناک جزیره، سرهنگ مهدی توانگر روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به شرایط مه گرفتگی معابر و خیابان‌هااین جزیره اظهاررداشت: در ساعت‌های ابتدایی روز به دلیل مه گرفتگی شدید و کاهش دید، رانندگان بیش از گذشته نسبت به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی دقت داشته باشند.
وی افزود: شرایط رانندگی در این وضعیت جوی متفاوت و در صورت رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی خطرناک‌تر است.
سرهنگ توانگر اضافه کرد: ساکنان جزیره کیش در صورت امکان از رانندگی در شرایط مه‌آلود خودداری و در صورت داشتن الزام، در چنین شرایطی با حداقل سرعت رانندگی کنند.
رییس پلیس راهور کیش گفت: رانندگان با چراغ مه‌شکن و در صورت مجهز نبودن وسیله نقلیه به این چراغ، با روشن کردن چراغ‌های بزرگ و با استفاده از نور پایین و با احتیاط کامل رانندگی کنند.
سرهنگ توانگر افزود: رانندگان در صورت تراکم مه، وسیله نقلیه خود را در جای مناسب متوقف و تا زمانی که فاصله ایمن از جلو قابل رؤیت نباشد حرکت نکنند.
وی با اشاره به اینکه اگر از غلظت مه کاسته و دید کافی دارید از خطوط سفید رنگ وسط و کنار جاده برای ادامه مسیر استفاده کنند، گفت: در صورت مه گرفتگی شیشه جلو از دستگاه تهویه خودرو استفاده کرده و یا شیشه سمت راست راننده را کمی پایین آورده تا مه از بین برود.
رییس پلیس راهور کیش رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب با وسیله نقلیه جلویی را دو نکته مهم در هنگام رانندگی در شرایط جوی مه‌آلود برشمرد و تصریح کرد: رانندگان وسایل نقلیه در هنگام رانندگی در هوای مه‌آلود از فلاشرهای خودرو استفاده کنند.
توانگر یادآور شد: ساکنان و گردشگران جزیره کیش هنگام رانندگی در هوای مه آلود برای رسیدن به مقصد عجله نداشته باشند چرا که سرعت کم و دقت بالا، ریسک وقوع تصادفات را کاهش می‌دهد.
طبق اعلام هواشناسی هرمزگان آسمان این استان به ویژه جزایر آن تا پایان هفته در ساعات صبح شاهد مه گرفتگی شدید است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار