سپاه ناحیه مقاومت بسیج کیش و شرکت عمران، آب و خدمات این جزیره در راستای ارتقای فرهنگ ایمنی و اجرای "طرح همیار ایمن کیش" تفاهم نامه همکاری مشترک امضا کردند.
کد خبر: ۱۰۳۳۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴ 09 March 2022

به گزارش تابناک جزیره، استفاده از ظرفیت های بسیج در جهت ترویج فرهنگ مدیریت بحران، ایمنی در بین عموم مردم و پیشگیری از بروز حوادث و آتش سوزی و همکاری در مواقع بحران در قالب طرح همیار ایمن کیش از جمله اهداف این تفاهم نامه همکاری است که در مراسمی با حضور محسن نظر پور سرپرست شرکت عمران آب و خدمات و سرهنگ پاسدار محمد میرزاده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کیش به امضا رسید.
این تفاهم نامه با توجه به نقش مهم آموزش عمومی مباحث ایمنی و مدیریت بحران و افزایش توانمندی های علمی و عملی اقشار مختلف جامعه در پیشگیری حداکثری از بروز حوادث و آتش سوزی ها، مواجهه منطقی با این اتفاقات و کاهش چشمگیر آسیب ها با استناد به بندچهار شرح وظایف نیروی بسیج سپاه پاسداران مبنی بر ایجاد توانایی های لازم در مردم برای پیشگیری از بروز حوادث و مدیریت شرایط بحرانی، زمینه استفاده از ظرفیت های بسیج سپاه کیش در برنامه های آموزشی شرکت عمران ، آب و خدمات کیش را با عنوان طرح همیار ایمن فراهم می کند.
در مرحله نخست اجرای این تفاهم نامه 30 نفر از بسیجیان فعال و واجد شرایط توسط فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج کیش شناسایی و معرفی می شوند و پس از شرکت در دوره های اموزشی که توسط مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات برگزار می شود به عنوان اموزشگر ایمنی، به ادارات، مدارس ، مساجد و پایگاه های بسیج محلات مراجعه و نسبت به ارائه آموزش های لازم به عموم مردم در زمینه مدیریت بحران، ایمنی و اتش نشانی اقدام می کنند.
این افراد همچنین در برگزاری مانورهای آمادگی و ایجاد و برقراری نظم و ارائه کمک های اولیه در هنگام بروز حوادث احتمالی با نیروهای عملیاتی و امدادی همکاری می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار