كارشناس اداره كل هواشناسي هرمزگان گفت: امروز وزش باد شدید و مواج شدن دریا پدیده شاخص مناطق دریایی استان خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۲۹۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵ 21 February 2022

به گزارش تابناک جزیره، مجتبی حمزه نژاد گفت: سرعت وزش باد بویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در مناطق دریایی استان از جمله محدوده تنگه هرمز به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد یافت و سبب طوفانی شدن دریا خواهد شد، سرعت باد بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج در محدوده ۲۰۰ سانتیمتر خواهد بود.

وی افزود: در مناطق ساحلی و برخی نقاط شرقی و مرکزی استان ضمن وزش باد نسبتا شدید در ساعات بعدازظهر و شب، وقوع گردوغبار و کاهش میدان دید افقی نیز مورد انتظار است.

حمزه نژاد گفت: روز سه شنبه از میزان شدت باد و تلاطم دریا در محدوده تنگه‌ی هرمز کاسته خواهد شد، اما خلیج فارس و دریای عمان نسبتا مواج خواهد بود که به تدریج طی روز‌های آینده نیز از میزان تلاطم دریا در این نواحی کاسته خواهد شد.

وی تصریح کرد: امروز با گذر یک موج بارشی ضعیف، دربرخی نقاط استان افزایش ابرناکی مورد انتظار است و احتمال بارش پراکنده در ارتفاعات استان دور از انتظار نخواهد بود.

مجتبی حمزه نژاد گفت: از لحاظ دمایی در روز‌های پایانی هفته افزایش نسبی دما در استان مورد انتظار است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شدت باد در مناطق دریایی استان و همچنین مناطق فراساحلی، از هرگونه تردد شناور‌های سبک جلوگیری شود و تمهیدات لازم در کلیه بنادر استان انجام شود.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار