رئیس فراکسیون مناطق آزاد صنعتی ـ تجاری و مناطق ویژه اقتصادی در مجلس شورای اسلامی بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام کیش از سوی سرمایه گذاران تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۲۳۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳ 19 January 2022

 

به گزارش تابناک جزیره، معصومه پاشایی بهرام در جمع اعضای مجمع توسعه و نوآوری سازندگان کیش، افزود: بخشی از این پروژه‌ها متعلق به دولت و بخشی متعلق به بخش خصوصی است که چهره بصری کیش را نازیبا کرده و باید هرچه سریعتر به اتمام برسند.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های سرمایه‌گذاران کیش، گفت: ارتباط و همدلی این بخش با دولت در فعالیت‌های عمرانی که جز و مسئولیت‌های اجتماعی بخش خصوصی است، می‌تواند رونق بخش جزیره کیش باشد.

معصومه پاشایی بهرام با ابراز تاسف از اینکه در طول یک سال گذشته حدود ۱۱ هزار ملک، توسط ایرانیان در ترکیه خریداری شده است، گفت: این سرمایه‌ها باید به جای ترکیه در جایی مثل کیش و برای ساخت و ساز در بخش مسکن و گردشگری هزینه می‌شد.

وی سرمایه سرمایه گذاران را سرمایه‌های کشور دانست که امانت ملت در دست آنهاست و باید در همین کشور و در مملکت سرمایه گذاری شوند.

رئیس فراکسیون مناطق آزاد تجاری صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی مجلس نقش مناطق آزاد در سال‌های اخیر در رفع بحران‌های اقتصادی کشور از جمله تامین مواد غذایی را با ارزش دانست و گفت: مناطق آزاد نقش بسیار موثری در اقتصاد کشور داشته و دارند.

پاشایی بهرام تبلیغات را یکی از ابزار‌های موثر در جذب گردشگر و درآمد دانست و گفت: در کنار تبلیغ، ترمیم و مرمت آثار تاریخی گذشته و اتمام طرح‌های نیمه کاره می‌تواند در رونق جزیره کیش موثر باشد.

وی با اشاره به موضوع تصویب مالیات بر ارزش افزوده برای مناطق آزاد کشور گفت: با وجود مخالفت‌های فراوان بسیاری از نمایندگان مجلس با این لایحه، اما به دلیل پافشاری دولت، این لایحه توسط اعضای دولت به مجلس آورده و تصویب شد.

رئیس فراکسیون مناطق آزاد صنعتی ـ تجاری و مناطق ویژه اقتصادی گفت: در تلاش هستیم با همکاری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور، قانون جدید را لغو کنیم و تاکنون ۷۰ درصد از نمایندگان مجلس برای لغو مالیات بر ارزش افزوده مناطق آزاد رضایت دارند و امیدواریم به زودی این مشکل حل شود.

معصومه پاشایی بهرام از اعضای این مجمع و مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش خواست، کارگروهی را برای رفع موانعی بر سر راه تکمیل پروژه‌های نیمه کاره جزیره کیش است، تشکیل دهند تا مشکلات این پروژه‌ها هرچه سریعتر مرتفع شود.

سرپرست و عضو هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش نیز ساخت و اتمام پروژه‌های مسکن را جزو دغدغه‌های ساکنان و سرمایه‌گذاران برشمرد و گفت: ساخت مسکن در زمین ۲۰ هکتاری در چهار فاز ۵ هزار متری یکی از برنامه‌های اولویت دار سازمان منطقه آزاد کیش است.

علیرضا ابراهیم پور افزود: این طرح مراحل پایانی کارشناسی را می‌گذراند و قرار است با مشارکت بخش خصوصی به زودی آغاز شود.

وی ساماندهی منازل مسکونی برای اجاره شبانه و ساماندهی زیرساخت‌های گردشگری جزیره هندورابی را نیز جزو برنامه‌های اولویت‌دار برای عید نوروز برشمرد و گفت: برای نخستین بار در عید امسال گردشگران به جزیره هندورابی نیز سفر خواهند کرد.

سرپرست و عضو هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش درباره تکمیل پایانه جدید فرودگاه کیش و تامین بخشی از هزینه‌های تکمیلی آن نیز گفت: درصدد هستیم با مدل اوراق مرابحه، کار را پیش ببریم و موافقت لازم را از سازمان بورس نیز گرفته ایم.

ابراهیم پور راه اندازی دو صندوق زمین و مسکن را جزو اقدامات سازمان منطقه آزاد کیش برای بهره مندی ساکنان و گردشگران از پروژه‌های اجرایی جزیره کیش برشمرد و گفت: ساکنان و سرمایه گذاران می‌توانند در این صندوق‌ها عضو شده و با جمع شدن سرمایه‌های کوچک از سود ناشی از اجرای این پروژه‌ها بهره‌مند شوند.

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش نیز ظرفیت‌های موجود در منطقه آزاد کیش را سرمایه گرانبهایی برای بخش خصوصی و دولتی دانست و گفت: در گذشته ناهماهنگی‌هایی در بخش خصوصی و دولتی دیده می‌شد که لطمات و آثار زیانباری به جزیره کیش وارد آورده است.

حسین همتی گفت: حرکت ما رو به جلو است و درصدد هستیم در حوزه اقتصادی با اصلاح اساسی فرآیند‌های موجود در حوزه اقتصادی سازمان و نیز ایجاد ثبات مدیریت‌ها و ایجاد ساختار عملگرا و چابک و بهبود فضای کسب و کار و تسریع و تسهیل در صدور مجوز، امنیت پایدار را برای فعالیت سرمایه‌گذاران در جزیره کیش فراهم کنیم.

مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد و مغایر بودن آن با اساسنامه تشکیل مناطق آزاد، تصویب قوانین دست و پاگیر اداری، ثبات نداشتن مدیریت در کیش، طولانی بودن روند صدور مجوز‌های ساخت و ساز، حمایت نکردن دولت برای ایجاد زیرساخت‌های سازمان منطقه آزاد کیش، نگرش نادرست ناظران و بازرسان سازمان مناطق آزاد کشور به سرمایه‌گذاران و رد کردن گزارش‌های خلاف واقع و بالا بودن هزینه‌های ساخت و ساز در جزیره کیش از مشکلات و موانع فعالیت سرمایه‌گذاران کیش در این جلسه مطرح شد و اعضای مجمع خواستار تلاش مسئولان و نیز دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای لغو مالیات بر حقوق کارمندان و بر ارزش افزوده در مناطق آزاد و رفع موانع سرمایه گذاری در کیش شدند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار