امام جمعه کیش:
امام جمعه کیش گفت: توسعه زیرساخت های مختلف از جمله بخش مذهبی، آموزشی، درمانی، آب، برق و مسکن متناسب با پیشرفت اقتصادی جزیره مهمترین مطالبه کیشوندان از دولت سیزدهم است.
کد خبر: ۱۰۲۱۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۱ 11 January 2022

به گزارش تابناک جزیره، حجت الاسلام احمد حسن زاده با اشاره به سفر پیش روی آیت الله رییسی و هیات دولت به استان هرمزگان اظهار داشت:تامین مسکن از مهمترین نیازهای مردم این جزیره است و با توجه به اینکه مسکن مهر و اقدام ملی در دولت های قبلی در کیش اجرا نشد هم اکنون ساکنان این منطقه با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند.

وی افزود: بسیاری از کیشوندان مهاجرانی هستند که از اقصی نقاط کشور به این جزیره نقل مکان کرده اند و با توجه عدم همخوانی درآمد و هزینه، تامین مسکن برای آنها بسیار سخت است.

حجت‌الاسلام حسن زاده با بیان اینکه انتظار می رود دولت سیزدهم با اعطای سهمیه مناسب از طرح مسکن به این جزیره از اقشار کم درآمد جزیره و بومیان آن برای خانه دار شدن آنان حمایت کند اضافه کرد: لازم است در این راستا طرحی جامع در حوزه مسکن تهیه و به سرعت نیز اجرایی شود.

امام جمعه کیش یادآور شد: با توجه به اینکه طرح های مسکن در دولت های قبل کلنگ زنی شد ولی هیچ اثری اجرایی شدن آنها نبود به همین دلیل لازم است دولت سیزدهم برای ترمیم این گسست اعتماد فاصله بین کلنگ زنی و اجرایی شدن طرح را به کمترین زمان ممکن کاهش دهد تا امید مردم نسبت به نظام و دولت جمهوری اسلامی باقی بماند.

 

حال حوزه درمان خوب نیست

حجت الاسلام حسن زاده با اشاره به کمبود زیرساخت ها و خدمات درمانی در جزیره کیش یادآور شد: حال حوزه درمان جزیره خوب نبوده و دولت سیزدهم می تواند با توجه به این مقوله از طریق راهکارهای قانونی در مناطق آزاد تجاری زیرساخت های درمانی جزیره را بهبود ببخشد.

وی با قدردانی از زحمات کادر درمان کیش گفت: تکمیل طرح تورسیم درمانی، رفع معضلات بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی نیمه تمام بخش خصوصی، راه اندازی بیمه سلامت، احداث کلینیک تخصصی تامین اجتماعی از جمله انتظارات کیشوندان در حوزه درمان است.

 

استقلال آموزش و پرورش و توسعه زیرساخت آموزشی

امام جمعه کیش گفت: زیرساخت های آموزشی از شاخص پایین تری نسبت به میانگین کشور برخوردار بوده که رفع این معضلات نیازمند توجه جدی آموزش و پرورش برای ساخت و توسعه مدارس است.

وی اضافه کرد: در این راستا انتظار می رود برای وحدت رویه با توجه به قانون چگونگی مناطق آزاد تجاری، آموزش و پرورش جزیره به صورت اداره ای مستقل از استان و زیر نظر وزارتخانه مدیریت شود تا با قدرت مانور بیشتر بتوان نسبت به اصلاح این زیرساخت ها اقدام کرد.

حجت الاسلام حسن زاده یادآور شد: با توجه به اینکه هم اکنون تعادل بین ظرفیت تولید و مصرف آب و برق کیش به علت توسعه نیافتن ظرفیت تولید با نیاز آینده نزدیک جزیره در حال به هم خوردن است انتظار می رود هیات دولت به واسطه دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری تکلیف اداره آب و برق جزیره را با هدف در اولویت قرار گرفتن نیاز کیشوندان روشن کند.

وی افزود: در دولت های گذشته شبکه آب و برق را در راستای خصوصی سازی به بخش خصوصی واگذار شده و اکنون این شرکت نه تنها اولویت را به نفع کیشوندان نگذاشته بلکه حداقل ذخیره میزان تولید این خدمات به کمتر از یک هفته رسیده و کیش برای توسعه پایدار نیازمند افزایش این ذخیره است.

 

امیدواری مردم حفظ شود

کیش به عنوان دروازه واردات و صادرات کشور و تنها منطقه آزادی با ۱۰۰ درصد وسعت بوده و برای توسعه و نقش آفرینی در عرصه اقتصادی نیازمند توجه تمام قوای کشور است.

وی با بیان اینکه معتقدم این جزیره در برنامه ریزی توسعه کشور باید به صورت ویژه دیده شود اضافه کرد: در چند سال گذشته به علت تسری قوانین سرزمین اصلی به این منطقه خللی در اجرای قانون مدیریت مناطق آزاد وارد شده است که انتظار می رود برای رفع این مشکلات آیت الله رییسی خود به کیش سفر کند.

امام جمعه کیش یادآور شد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم مردم امید واری های فراوانی به آن بسته اند و این مساله نیز در این جزیره با توجه نتایج انتخاب آنان در خرداد ۱۴۰۰ صدق می کند و کیشوندان انتظار دارند در زمان ماموریت آیت الله رییسی به عنوان رییس جمهوری شاهد تحولات مختلف باشند.

آیت الله ابراهیم رییسی رییس جمهور کشورمان روز پنجشنبه به همراه جمعی از وزرای دولت سیزدهم مهمان مردم استان هرمزگان است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار