سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش، روحیه‌ی بالا و مشارکت‌ گسترده‌ مردم در اجرای طرح پاکسازی سواحل جزیره کیش را نشان از ایثار و فداکاری اقشار مختلف جامعه در حوزه محیط زیست عنوان کرد.
کد خبر: ۱۰۱۶۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹ 18 December 2021

به گزارش تابناک جزیره به نقل از روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، محمدرضا لواسانی با حضور در میان عموم مردم جزیره کیش اجرای طرح پاکسازی سواحل این منطقه را اجر دنیوی و اخروی دانست و گفت: بسیاری تصور می‌کنند زیبایی و پاکیزگی کیش ناشی از عوامل حاکمیتی و مسائل اقتصادی است در حالی که این مهم با سطح فرهنگ و روحیه‌ی بالا و مشارکت گسترده‌ی تمام ساکنان جزیره محقق شده است.

لواسانی تحقق اقتصاد چرخشی در حوزه‌ی "پسماند و بازیافت" جزیره کیش را گامی دیگر در ارتقاء و حفظ محیط زیست عنوان، و اظهار کرد: باید نتایج و توصیه‌های علمی در نشستی که با استارتاپ‌های محیط زیست برگزار شده، ارائه شود.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون در این زمینه کار مطالعاتی قطعی انجام نشده و نیاز است موضوع در دستور کار قرار گیرد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این مطلب که اگر سازمان‌های دولتی مسوولیت اجرا، تحقیق و نظارت را بر عهده بگیرند موفق نخواهد شد، افزود: باید تشکل‌های مردم‌نهاد و فعالان این حوزه، همچنان که برای پاکسازی سواحل کیش فعالیتی با مشارکت یکدیگر انجام دادند، گام‌های موثری در حفظ و ارتقاء محیط زیست بردارند.

محمدرضا لواسانی در خصوص مذاکره با مدیران‌عامل بازیافت چند کلان‌شهر گفت: به‌زودی با حضور متخصصان حوزه بازیافت در کیش از مطالعات و تجربیات آنها استفاده خواهیم کرد.

وی به لزوم اهمیت اجرای طرح جامع کیش اشاره کرد و با تاکید بر این‌که ساخت و سازها به لحاظ کارشناسی محاسبه شده‌اند، تصریح کرد: سعی می‌کنیم در طرح جامع هیچ تخلفی صورت نگیرد.

لواسانی با بیان این مطلب که در حوزه‌ی گردشگری نیاز به تهیه‌ی زیرساخت‌های مناسب می‌باشد، بر لزوم برنامه‌ریزی در راستای مدیریت افزایش تردد گردشگر به جزیره متناسب با جمعیت تاکید کرد و با اشاره به برخورداری هتل‌های جزیره کیش از تعداد ۱۴ هزار تخت، این میزان را برای جزیره بسیار کم شمرد.

وی در پایان اظهار داشت: با تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ظرفیت موردنیاز در حوزه هتل‌داری خواهیم رسید.

حسین شیرازی‌منش، فعال اجتماعی و رئیس هیئت ورزش‌های همگانی کیش در خصوص اجرای طرح ٣٠‌ساله پاک‌سازی سواحل و حمایت از محیط زیست کیش، با اشاره به اینکه شیوع بیماری کرونا باعث کاهش بعضی فعالیت‌ها شده بود، گفت: با توجه به مدیریت و کنترل ویروس کرونا در کیش زیبا و رونقی که در جزیره ایجاد شده، تصمیم گرفتیم توسط تشکل‌های صنفی با مشارکت عموم مردم، شرکت‌های تابعه سازمان و بخش خصوصی، طرح پاکسازی سواحل را در ده نقطه کیش اجرا کنیم.

شیرازی‌منش در ادامه از اعطای هدایایی به اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان به پاکبانان زحمت‌کش این منطقه در قالب کارت‌های، با حمایت بخش خصوصی، در پایان سخنان خود، از محیط‌بانان این منطقه بابت نقش موثر در زمینه نظارت بر محیط زیست قدردانی کرد.

طرح پاکسازی سواحل با همکاری دوستداران طبیعت و در جهت ترویج اعتلای فرهنگ حفظ محیط زیست و جلب مشارکت گردشگران و ساکنان در بهداشت و پاکیزگی سواحل زیبای جزیره کیش برگزار شد.

پاکسازی سواحل در حدفاصل مسجد ماشه تا مسجد حضرت امیر(ع)، مسیر ساحلی مجموعه فرهنگی آوای خلیج فارس تا اسکله تفریحی، پارک نیلوفر، روستای باغو، پارک سیمرغ، ایستگاه تله‌کابین تا سواحل میکا، سواحل اطراف هتل ترنج تا کلبه هور، مارینا، پارک ساحلی مرجان و کاخ کیش‌الیت برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار