رییس پلیس راهور کیش گفت: این پلیس برای اجرای طرح ساماندهی موتورسیکلت های شارژی تهیه کرده که پس از اتمام مرحله رنگ آمیزی به جزیره منتقل می شود.
کد خبر: ۱۰۱۵۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲ 13 December 2021

 

سرهنگ مهدی توانگر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اجرای آزمایشی این طرح از چهارشنبه هفته قبل به عنوان یک مطالبه مردمی با هدف احراز هویت مالکان، موتورسیکلت ها و زیبایی ترافیک به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری و در نهایت تصادف هایی که موتورسیکلت ها در آن نقش دارند آغاز شده است.

وی با بیان اینکه بخش اعظمی از تصادفات جرحی جزیره به موتورسیکلت و راکبان آن باز می گردد که عمده دلایل آن عدم تعادل، حرکت های مارپیچ و خلاف جهت و رعایت نکردن برخی دیگر از قوانین راهنمایی و رانندگی است یادآور شد: این پلیس برای اجرای این طرح پنج هزار قطعه پلاک موتورسیکلت ویژه جزیره کیش را سفارش داده و در چند روز آینده پس از اتمام مرحله رنگ آمیزی به کیش منتقل می شود.

توانگر افزود: اما از هفته گذشته تا کنون ۶۵ پلاک برای اجرای آزمایشی به منظور رفع نواقص موجود به جزیره منتقل و هم اکنون کارشناسان شرکت عمران، آب و خدمات به عنوان متولی اصلی طرح ساماندهی در حال پلاک کوبی برخی دستگاه ها هستند.

رییس پلیس راهور کیش با بیان اینکه تصادفات و خسارت های موتورسیکلت ها تنها با ساماندهی حذف و یا کاهش نمی یابد گفت: به همین دلیل انتظار داریم راکبان موتور سیکلت استفاده از کلاه ایمنی، سرعت مجاز و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را برای حفظ ایمنی خود در دستور کار قرار دهند.

وی اضافه کرد: داشتن بیمه موتورسیکلت از دیگر موارد مورد نیاز در طرح ساماندهی است که از شرکت های بیمه گذار انتظار می رود برای موفقیت این طرح با شرایط و تسهیلات ویژه ای از جمله شرایط قسطی نسبت به صدور بیمه نامه این دستگاه ها را صادر کنند.

توانگر گفت: هم اکنون در این جزیره حدود هشت هزار دستگاه موتورسیکلت شارژی وجود دارد که سه هزار دستگاه آن از داخل کشور و پنج هزار مورد نیز از خارج از کشور به این جزیره وارد شده که تمام این دستگاه ها در یک بازه زمانی باید اهراز هویت، ساماندهی و پلاک گذاری شود.

مراجعه کنندگان به این مرکز باید اصل و کپی مدارکی همچون کارت ملی، شناسنامه، سند موتورسیکلت، بیمه نامه شخص ثالث موتورسیکلت، فرم یا برگ احراز سکونت در جزیره کیش (کارت کیشوندی، سند اجاره نامه، نامه از محل کار یا تدریس فرزندان) را به همراه داشته باشند.

طبق اعلام پلیس راهور موتورسیکلت ها در ۴۰ درصد تصادفات جزیره کیش نقش دارند و در ۲۰ درصد تصادف ها نیز از سوی این پلیس مقصر شناخته شده است که انتظار می رود با طرح ساماندهی و قانونمند شدن تردد ها این نقش کاهش داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار