سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش:
سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش گفت: فعالیت برخی دستگاه های اجرایی در مناطق آزاد و اعمال قوانین سرزمین اصلی مهمترین چالش آنها از جمله این جزیره برای تحقق اهداف خود است.
کد خبر: ۱۰۱۵۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۶ 13 December 2021

به گزارش تابناک جزیره، محمدرضا نوایی لواسانی یکشنبه شب در دیدار جامعه بازاریان و کلوپ داران کیش اظهار داشت: فروش نفت در ایران از دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون ضربه های مهلک اقتصادی را به کشور زده و باعث شده که نیاز به ایجاد کسب و کارهای مختلف در جامعه احساس نشود.

وی اضافه کرد: هرچند این روند در دوران بعد از انقلاب اسلامی ایران کمی تغییر کرده اما به نقطه قابل قبولی نرسیده تا جایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی برای خروج از این چالش در یک دهه گذشته شعارهای سال را مبتنی بر اقتصاد و توسعه این عرصه نامگذاری کرده است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش یادآور شد: مناطق آزاد تجاری در سالیانی به واسطه آوازه موفقیت جهانی آنها در ایران تشکیل شده است اما نبود احساس نیاز باعث شده که در سه دهه از فعالیت، این مناطق به دلایل مختلفی همچنان از اهداف خود دور مانده است.

وی اضافه کرد: مهمترین چالش پیش روی این مناطق برای رسیدن به اهداف خود و نقش آفرینی در اقتصاد بدون نفت، کاهش جذابیت ها و مزیت های سرمایه گذاری در این مناطق به علت عدم اجرای ماده ۶۵ قانون احکام دائمی توسعه و تداوم حضور برخی دستگاه های اجرایی است.

نوایی لواسانی افزود: جذابیت های در آمدی برای برخی دستگاه ها از جمله مالیات و تامین اجتماعی از دلایل حضور آنها در مناطق آزاد است و اکنون به گونه ای شده که برای آنان در این مناطق حقی مضاعف ایجاد کرده است.

وی یادآور شد: دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری با حمایت های رییس جمهوری به دنبال بازگرداندن مزیت ها و جذابیت های سرمایه گذاری در این مناطق است و در این راستا نیازمند حمایت قانون گذاران و حوزه های نظارتی برای اجرای کامل قانون چگونگی مناطق آزاد تجاری هستیم.

وی با اشاره به درخواست اعضای جامعه بازاریان و کلوپ داران کیش اظهار داشت: کاهش بروکراسی اداری، تغییر فرایندها در حد مقدورات قانین، عدم حضور برخی دستگاه های ارجایی، جلوگیری از دخالت قوانین سرزمین اصلی، خروج از سیاست زمین فروشی، جلوگیری از تعدد کاربری ها از جمله مواردی است که برای کاهش چالش های پیش روی جوامع مختلف جزیره دنبال می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار