رییس مرکز توسعه سلامت جزیره کیش گفت: با توجه به اهمیت تداوم روند واکسیناسیون برای کنترل همه گیری کرونا، هم اکنون تمام واکسن های مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این جزیره برای تزریق بین کیشوندان موجود است.
کد خبر: ۱۰۱۴۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲ 06 December 2021

به گزارش تابناک جزیره، محمدرضا رضانیا روز دوشنبه در این باره اظهار داشت: مرکز تجمعی واکسیناسون شهروندان علیه ویروس کرونا در این جزیره کماکان همه روزه به جز جمعه و روزهای تعطیل فعال بوده و آماده پذیرش کیشوندان است.

وی اضافه کرد: هم اکنون در این مرکز همه واکسنهای تایید شده در کشور مانند اسپایکوژن، پاستوکوک و پاستوکوک پلاس، سینوفارم، برکت و استرازنکا موجود و کیشوندان می توانند به صورت اختیاری هر کدام از آنها را برای واکسینه شدن انتخب کنند.

وی افزود: بالا بردن پوشش واکسیناسیون از مهمترین راههای قطع زنجیره انتقال بیماری و جلوگیری از ایجاد سویه های جدید ویروس بوده و تا کنون در این جزیره ۱۰۱ هزار و ۴۰۱ دُز واکسن در این جزیره تزریق شده ااست.

رییس مرکز توسعه سلامت کیش با بیان اینکه در این جزیره ۴۹ هزار نفر جمعیت واکسیناسیون عمومی هدف گذاری شده است یادآور شد: تا کنون ۱۱۰ درصد از این جمعیت دُز اول و ۹۱ درصد نیز دُز دوم را در یافت کرده اند.

وی گفت: این تعداد شامل بیش از ۵۵ هزار نفر دریافت کننده مرحله اول و ۴۵ هزار و ۶۶۸ نفر در نوبت دوم و ۶۴۵ نفر نیز در نوبت سوم است.

رضانیا گفت: بدون شک با توجه به به بافت جمعیتی جزیره و توریستی بودن آن، همچنان تعدادی از همشهریان واکسن نوبت اول، دوم ویا سوم خود را دریافت نکرده اند به همین دلیل درخواست می شود جاماندگان در فرصت باقی مانده برای دریافت واکسن خود اقدام کنند.

تاکنون در این جزیره حدود هشت هزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار