رییس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: برخی از مدارس در این جزیره آمادگی برقراری آموزش حضوری دانش آموزان را ندارند.
کد خبر: ۱۰۱۱۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸ 25 November 2021

 

به گزارش تابناک جزیره، محمدرضا رضانیا روز پنجشنبه اظهار داشت: بیشتر مدارس به دلایل بالا بودن سرانه دانش آموز نسبت به کلاس، نبود و یا کمبود خدمتگزار برای انجام ضدعفونی مکرر مدارس و مشکلات تهویه مناسب هوا در کلاس های درس آمادگی ۱۰۰ در صدی را برای بازگشایی حضوری ندارند.

وی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل بازگشایی مدارس از ابتدای آذر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور افزود: مدیران مدارس پس از اعلام درخواست به آموزش و پرورش و بازرسی و تایید کارشناسان مرکز توسعه سلامت کیش می‌توانند مجوز بازگشایی مدارس را دریافت کنند.

رضانیا افزود: معاون بهداشتی وزیر بهداشت اعلام کرد بازگشایی مدارس می‌تواند پاشنه آشیل در پیک ششم کرونا در کشور باشد بنابر این مدیران مدارس پس از دریافت مجوز بازگشایی مدارس از نظر حقوقی مسئول رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس هستند.

وی یادآور شد: سرانه دانش آموز در کیش بالاتر از سرانه فضای آموزشی است و این می‌تواند مخاطراتی را ایجاد کند و در یک کلاس ۲۵ مترمربعی حداکثر ۱۰ دانش آموز باید حضور داشته باشد.

سخنگوی شورای سلامت کیش یادآور شد: تهویه مناسب، ضدعفونی و برخی دیگر از دستورالعمل‌های بهداشتی باید در مدارس رعایت شود تا بتوانیم دروس را به شکل حضوری ارائه دهیم.

وی اضافه کرد: بازرسان مرکز توسعه سلامت کیش مدارس را برای ارزیابی های بهداشتی بررسی و در صورت دارا بودن شرایط مجوز آموزش حضوری صادر خواهد شد.

وی گفت: هم اکنون مجوز آموزش حضوری برای دروسی که نیازمند تعامل دانش آموز با دبیران است صادر می شود و براساس دستورالعمل‌ها ۲ یا سه روز در هفته مجوز حضور دانش آموزان در مدارس صادر می شود.

رییس مرکز توسعه سلامت کیش یادآور شد: کنترل بیماری کووید ۱۹ در مدارس حول سه محور واکسیناسیون دانش آموزان سنین ۱۲ تا ۱۸ و کادر آموزشی، رعایت دستورالعمل‌ها و کنترل و مدیریت بیماری در مدارس پیگیری می‌شود.

وی افزود: مدیران مدارس با نظارت در مدارس از ورود دانش آموزان مشکوک به بیماری کووید ۱۹، دانش آموزانی که یکی از افراد خانواده دارای بیماری است نسبت به مدیریت بیماری در مدارس کمک خواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار