رییس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: تا کنون چهار هزار و ۷۵۰ کودک ۹ ماهه تا هفت ساله در این جزیره با اجرای طرح واکسیناسیون، واکسن تکمیلی سرخک، سرخجه و اوریون را دریافت کردند.
کد خبر: ۱۰۱۰۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱ 20 November 2021

 

محمدرضا رضانیا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: واکسیناسیون تکمیلی سرخک، سرخجه و اوریون با هدف پیشگیری از شیوع احتمالی این بیماری‌ها به علت تردد اتباع خارجی ابتدا از ۸ تا ۲۰ آبان برای گروه سنی ۹ ماه تا هفت سال(متولدان یک مهر۹۲ تا یک بهمن ۹۹) برنامه ریزی شده بود که این طرح تا ۴آذر تمدید شده و در حال انجام است.
وی افزود: اجرا نکردن برنامه‌های ایمن‌سازی در کشورهای همسایه (افغانستان و پاکستان) و طغیان‌ این بیماری‌ها در آن کشورها عمده علت اجرای این طرح در کیش همزمان با چهار استان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان است.
رضانیا گفت: جامعه هدف این طرح در کیش حدود هفت هزار و ۳۰۰ نفر است و تاکنون چهار هزار و ۷۵۰ نفر شامل چهار هزار و ۵۹۹ ایرانی و ۱۵۱ غیر ایرانی واکسن تکمیلی را دریافت کرده اند که ۶۴درصد جامعه هدف است.

رییس مرکز توسعه سلامت گفت: برای رسیدن به پوشش کامل واکسیناسیون نیاز به همراهی و توجه والدین گرامی نسبت به سلامت فرزندان خود هستیم تا با مراجعه هر چه سریعتر به مراکز و پایگاههای سلامت پوشش حداکثری محقق شود.
رضانیا با بیان اینکه سرخک یکی از شایع‌ترین بیماری‌های حاد تنفسی است که از طریق تماس مستقیم و غیرمستقیم با ترشحات دستگاه تنفس انتشار می‌یابد گفت: ایمن‌سازی یکی از شناخته شده ترین و موثرترین روش‌های پیشگیری از بیماری‌های دوران کودکی است . واکسیناسیون طبق نظر سازمان جهانی بهداشت بعد از تامین آب آشامیدنی سالم از اولویت بسیار بالایی برخوردار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار