مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از ایجاد کارگروهی باهدف بررسی مشکلات صیادان، تسهیل صدور مجوز و راه‌اندازی تعاونی جدید برای فعالان این حوزه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۹۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶ 15 November 2021

 

به گزارش تابناک جزیره، محمدرضا نوایی لواسانی شامگاه یکشنبه در حاشیه بازدید از اسکله صیادی و دیدار با فعالان صید و صیادی و اطلاع از مشکلات آنان، اظهار داشت: کار گروهی با هدف تسهیل و تسریع صدور مجوز صیادان به ویژه آن دسته از صیادان که فاقد مجوز هستند ایجاد شود.

به گفته وی، یکی از اقدامات مهم تشکیل کارگروه به راه‌اندازی تعاونی جدید برای صیادان این منطقه مربوط می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر ضرورت تامین سوخت قایق‌های صیادی، گفت: مسئولان شرکت توسعه مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش باید در اسرع وقت مشکل سوخت قایق‌های صیادان را با سفر به استان هرمزگان برطرف کنند.

وی بیان داشت: هر صیادی که شرایط دریافت مجوز صید دارد باید تا هفته آینده با تخفیف قوانین، مجوز خود را دریافت کنند.

نوایی لواسانی ادامه داد: موضوع رفع شائبه دو شغلی بودن گروهی از صیادان، را شخصاً مورد بررسی قرار خواهم داد و همزمان مشکلات مربوط به تاکسی‌داران و کارگران را هم براساس اختیارات قانونی برطرف می‌کنیم.

شایان ذکر است؛ سرپرست شرکت توسعه مدیریت بنادر و فرودگاه‌های منطقه آزاد کیش هم در این نشست، گفت: 200 فروند قایق در اسکله صیادی جزیره وجود دارد که از این تعداد 72 قایق مجوز خود را از شیلات و تعداد 52 فروند مجوز بهره برداری از سازمان منطقه آزاد کیش دریافت کردند.

عزت‌الله محمدی با بیان این که تعدادی از قایق های صیادی نیز بدون مجوز هستند، اظهار داشت: کمیته تسهیلات وظیفه شناسایی مشکل سوخت و عدم مجوز صیادان را برعهده دارد.

نماینده صیادان کیش، ادامه داد: تعداد 60 شناور در این منطقه فاقد پروانه بهره‌برداری هستند که تحت مدیریت تعاونی صیادان کیش فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به کمبود پارکینگ برای شناورهای قایق در اسکله صیادی، اظهار داشت: چهار لاین شناور برای قایق‌ها وجود دارد که هر لاین ظرفیت تعداد 20 شناور را دارد درحالی این که بیش از 130 شناور فعال در این منطقه داریم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار