شرکت عمران آب و خدمات جزیره کیش گفت: در چهار روز از اجرای طرح تحویل زباله قابل بازیافت در نمایشگاه کتاب کیش ۶۰۰ کیشوند در این طرح مشارکت کردند.
کد خبر: ۱۰۰۷۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۶ 08 November 2021

غفار آقازاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شرکت عمران، آب و خدمات کیش درصدد است به بهانه سومین نمایشگاه بزرگ کتاب فرهنگ تفکیک زباله کیش را به سمت سرآمدی مدیریت پسماند هدایت کند.

وی اضافه کرد: طرح تحویل زباله های قابل بازیافت از سوی کیشوندان و اهدای بن نقدی خرید کتاب از سوی شرکت عمران، آب و خدمات از ۱۳ آبان همزمان با روز گشایش نمایشگاه کتاب کیش آغاز شده و تا کنون کیشوندان با تحویل ۶۰۰ کیشه زباله حدود ۶۵۰ کیلوگرم پسماند را بازیافت کرده اند.

آقازده افزود: در این طرح افراد با تحویل پسماندهای قابل بازیافت در محل نمایشگاه می توانند در قبال هر کیسه ۴۰۰ هزار ریال بن کتاب دریافت کنند.

وی اضافه کرد: مدیریت پسماند و امور مناطق شرکت عمران، آب و خدمات کیش روزانه ۷۵ تن زباله جمع‌آوری می کند، ۷درصد از این زباله ها قابل بازیافت است.

آقازاده یادآور شد: همچنین به طور متوسط ماهانه ۳۵۰ نفر با بهره‌گیری از۲ هزارکانتینر، ۹ خودروی جمع‌آوری پسماند، ۱۷ خودروی جمع‌آوری ضایعات قابل بازیافت، کار جمع‌آوری و عملیات فرآیند مدیریت پسماند حدود ۲ هزار و ۲۵۰ تن زباله در جزیره کیش را برعهده دارند.

سومین دوره نمایشگاه بزرگ کتاب کیش به عنوان نخستین نمایشگاه کتاب حضوری کشور در سال ۱۴۰۰ با حضور ۳۰۰ ناشر در قالب ۱۲ هزار عنوان با ۱۰۰ هزار نسخه در محل نمایشگاه بین المللی این تا ۲۳ آبان گشایش یافته است.

در این نمایشگاه با پشتیبانی سازمان منطقه آزاد کیش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخش خصوصی، ۵۵ درصد تحفیف با اعتبار ۶۶۰ میلیون تومانی برای ساکنان کیش در نظر گرفته شده و این رویداد همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۳ پذیرای علاقمندان است.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار