دومین جلسه ستاد هم اندیشی برگزاری آئین گرامی داشت "روز کیش" با رونمایی از پوستر این رویداد مهم؛ کیش در قرن جدید برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۰۶۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹ 02 November 2021

به گزارش تابناک جزیره به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دومین جلسه ستاد هم اندیشی برگزاری آئین گرامی داشت "روز کیش" با رونمایی از پوستر این رویداد مهم با استفاده از المان های کیش و در حال نواختن نی انبان توسط یکی از بومیان جزیره، عصر دوشنبه دهم آبان در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد.

سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی و سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش ضمن قدردانی از تلاش اعضای ستاد برگزاری روز کیش، گفت: امسال برگزاری آئین گرامی داشت "روز کیش" در زمان مناسب و در تقویم هفتگی روز پنجشنبه قرار گرفته و باید از این فرصت نهایت استفاده را کرد.

پورعلی با بیان این که متناسب با مطالبه اجتماعی اجرای برنامه های "روز کیش" به نحو شایسته برگزار خواهد شد، افزود: مشارکت مراکز گردشگری جنگ های شبانه و ... می توانند نقش مهمی در برگزاری این آئین ایفا کنند.

وی بر لزوم اهمیت انعکاس این رویداد مهم در شبکه های منتخب استان ها اشاره کرد و اظهار داشت: با مشارکت هنرمندان و کسانی که در طول سال برای اجرای برنامه های متنوع فرهنگی به کیش دعوت شدند می توانیم تولید محتوای اثر بخشی داشته باشیم.

سعید پورعلی در ادامه با اشاره بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت های فضای مجازی و رسانه ها، تصریح کرد: با مشارکت بخش خصوصی به ویژه برنامه های پیش بینی شده توسط بومیان و حوزه گردشگری جزیره این رویداد در سطح گسترده انعکاس خواهد داشت.

سید علیرضا علوی رضوی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش هدف از برگزاری فرآخوان طرح پوستر را "کیش در قرن جدید" عنوان کرد و گفت: پوستر كيش در قرن جديد تلفيقي از فرهنگ، هنر و سنت، تفريحات و گردشگرى "استفاده از المان هاي تفريحي كيش" ساخت و ساز و نماى شهري که در حال رشد و پيشرفت براي فرداهاي بهتر در نظر گرفته شده است.

علوی رضوی با بیان این که مجموع آثار ارسالی به روابط عمومی سازمان 23 اثر بود که از این تعداد 18 اثر برگزیده و داوری انجام شد، گفت: پوستر عاطفه چراغ چشم "از بومیان جزیره کیش" با استفاده از المان هاي كيش به شكل ساز ني انبان كه در حال نواختن توسط مرد بومي است، انتخاب شد.

علوی خاطر نشان کرد: در این فراخوان، یک کودک 8 ساله به نام محمدبهراد چایچی، یک لوگو تایپ طراحی کرده است و به عنوان منتخب "آینده روشن" از او تقدیر می شود.

وی در خصوص تبلیغات محیطی، اطلاع رسانی آثار تولیدی و برنامه ها با تایید المان ها و استفاده از تمام ظرفیت ها، گفت: ساخت کلیپ "روز کیش" با هماهنگی روابط عمومی سازمان در دستور کار قرار می گیرد.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش پیشنهاد برگزاری مراسم "روز کیش" همراه با برنامه های متنوع فرهنگی با حضور شخصیت های کشوری در آب نمای خلیج فارس که گنجایش ۲۵۰۰ نفر را دارد اشاره کرد و افزود:‌ رونمایی تمبر و تبلیغات دیگر در این مجموعه فرصت خوبی برای معرفی کیش است.

سید علیرضا علوی رضوی اطلاع رسانی برگزاری مسابقه خاطره نویسی ‌و خاطره گویی را یکی دیگر از برنامه های "روز کیش" برشمرد و گفت: برنامه کیش گردی با حضور منصور ضابطیان می تواند به بهتر معرفی شدن "روز کیش" تاثیر گذار باشد.

علوی رضوی در رابطه با بهره مندی زنان سرپرست خانواده در "روز کیش" تاکید کرد و اظهار داشت: با همکاری زنان سرپرست خانواده در جزیره یک سری اقلام، ماسک و کتاب با تیراژ بالا می توانیم میان گردشگران توزیع کنیم که این مهم می تواند ‌کمکی برای سرپرستان خانواده باشد.

رضا اردلان مدیر امور فرهنگی و آموزشی معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان پیش بینی برنامه های متنوع فرهنگی از جمله برگزاری موسیقی محلی بومیان در روستای باغو و خانه بومیان را از دیگر برنامه های "روز کیش" عنوان کرد و گفت: در این رویدا موسیقی ‌و نمایشگاه بزرگ کتاب؛ 20 آبان "روز کیش" در نظر گرفته شده است.

اردلان با بیان این که افتتاح پروژه های مختلف جزیره در "روز کیش" رونمایی خواهد شد، گفت:" روز کیش" متعلق به بخش خاصی نیست و سازمان منطقه آزاد کیش متولی و هماهنگ کننده این رویداد است و همه باید احساس مسئولیت کنند.

سعید نظری مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش ضمن قدردانی از دست اندرکاران برگزاری آئین گرامی داشت "روز کیش" بر برگزاری هر چه با شکوه تر این رویداد تاکید کرد و افزود: روز کیش فرصت مناسبی است برای معرفی هر چه بهتر جزیره کیش در سطح ملی و باید به این مهم اهتمام ویژه شود.

نظری در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: با شیوع بیماری کرونا شاهد کاهش پروازهای داخلی و خارجی بودیم از این رو با تبلیغات و اطلاع رسانی به موقع و گسترده در "روز کیش" می توانیم شمار زیادی از گردشگران را به این منطقه جذب کنیم.

عزیز اله فرضی پور رئیس مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش از برگزاری 16 برنامه ورزشی در کیش خبر داد و گفت: تیم فوتبال و هندبال زنان یک هفته در جزیره اردو خواهند داشت.

فرضی پور اظهار داشت: مسابقات کشوری دوچرخه سواری با توجه به اسپانسری میکاما و نام نویسی تعداد ۱۸۰ نفر این مسابقات برای نخستین بار در کیش برگزار می شود.

وی با بیان این که مسابقات شنای آب های آزاد با حضور 80 شناگر در کیش برگزار خواهد شد، افزود: برنامه های دیگر در حوزه همگانی با هماهنگی سایر حوزه ها و شرکت عمران، آب و خدمات کیش برگزار می شود.

فرضی پور گفت: تجلیل از ورزشکاران مدال آور با حضور ۵۰۰ ورزشکار و مسوولان مربوطه در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار خواهد شد.

بابک خالقی معاون مالی و اداری شرکت عمران، آب و خدمات کیش از استقبال مسافران در مبادی ورودی فرودگاه و بندرگاه کیش خبر داد و گفت: تعداد ۷۰ مینی بوس در "روز کیش" از صبح تا 12 شب به مسافران و گردشگران خدمات رایگان ارایه خواهند داد.

خالقی افزود: پارچه هایی در مناطق مختلف کیش با شعار نه به پلاستیک میان گردشگران و ساکنان کیش توزیع می شود.

وی مشارکت در برگزاری تئاتر خیابانی در خصوص پسماند و ترافیک، کاشت نهال برای مدافعان سلامت، نظافت شهری و فضای سبز و آذین بندی مناطق خاصی از شهر را از جمله برنامه های پیش بینی شده شرکت عمران، آب و خدمات کیش برشمرد.

سعید یکه دهقان مدیر تبلیغات و بازاریابی معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش پیشنهاد برگزاری مسابقه ای در سطح کشور برای معرفی هر چه بهتر این منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: برنده این مسابقه چند خانواده 4 نفره به عنوان جایزه ای برای این مسابقه می توان در نظر گرفت.

یکه دهقان برگزاری مسابقه دیگر در صفحات اینستگرام فعال در حوزه گردشگری را نیز یکی از برنامه های پر مخاطب در "روز کیش" عنوان کرد.

بدریه بحرینی مدیر امور هنری معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان بر انتشار فراخوان جشنواره فیلم بین المللی و دومین دو سالانه اشاره کرد و گفت: با همکاری شرکت عمران، آب و خدمات کیش تئاتر خیابانی پسماند و ترافیک در کیش برگزار می شود.

بحرینی خاطر نشان کرد: برگزاری جشن پایان دوره هنرجویان کیش و برگزاری نمایشگاه عکس از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این روز است

امیر سوداگران مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که پورتال روز کیش راه اندازی شده و ‌‌تمام اتفاقات از سال ۹۶ از قبیل برنامه ها و گزارش های تصویری جمع آوری شده است.

سوداگران ارسال پیامک به تلفن همراه گردشگران ورودی به جزیره کیش را برای معرفی این پورتال عنوان کرد.

مسعود نیک افروز سرپرست مدیریت برنامه و بودجه سازمان منطقه آزاد کیش بر لزوم اهمیت برگزاری رویداد مهم "روز کیش" تاکید کرد و اظهار داشت: با برنامه ریزی دقیق و پیش بینی بودجه مورد نیاز می توانیم برنامه فاخر در این منطقه برگزار کنیم.

عالمه خسروی رئیس اداره امور زنان کیش به مناسبت گرامی داشت "روز کیش" از برگزاری نمایشگاه عرضه غذاهای سنتی و‌ موسیقی در جزیره اشاره داشت و افزود: هدف از برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و گردشگری معرفی شایسته کیش در سطح ملی و جذب گردشگران به این منطقه است.

نماینده صدا و سیمای مرکز کیش لازمه برگزاری یک رویداد فاخر را تشکیل کمپین تبلیغاتی عنوان کرد و گفت: با اقدامات انجام شده برنامه های تولیدی در شبکه های استانی پخش می شود.

وی اظهار داشت: ۴۵ دقیقه خبر درشبکه خبر و ملی، ارتباط با شبکه های اقتصاد ایران و جهان، شبکه های استانی، لبخند ایرانی از رادیو، برنامه موج مرجان از رادیو کیش، پخش تیزر برای "روز کیش" و اطلاع رسانی از فضای مجازی، از جمله برنامه پیش بینی شده است.

گفتنی است انتشار ویژه نامه مطبوعات، تامین اعتبار برای انعکاس این رویداد در شبکه سلام صبح بخیر، انعکاس برنامه های ورزشی از شبکه ورزش، افتتاح مرکز ورزش پایگاه اسکله آب و سالن وزنه برداری، برگزاری مسابقه پدل برد مجموعه مارینا، ساخت مجسمه های دلفینی در راستای حفاظت از محیط زیست، جمع آوری مواد بازیافتی توسط کودکان، تور گردش جزیره برای دانشجویان خارجی ساکن در کیش، مسابقه اسکی روی آب، کنسرت سازهای بادی توسط میکامال، گردهمایی مردمی با برنامه های شاد در مجموعه بیست و میزبانی سی نفری یک گشت دریایی صید با لنجی و آشنایی با فرایند و آواهای صید از جمله برنامه های " روز کیش" است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار