مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش:
مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش گفت: ۲۲ درصد طرح ساماندهی معابر محلات سفین قدیم و جدید این جزیره اجرا شد و مراحل بعدی طرح با توجه به بهبود وضعیت جوی با قوت کامل ادامه دارد.
کد خبر: ۱۰۰۶۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۶ 02 November 2021

به گزارش تابناک جزیره، عبدالنبی شرفی در این باره اظهار داشت: طرح بهسازی معابر سفین قدیم و جدید به عنوان تنها نقطه بومی نشینی این جزیره از مهر سال جاری به متراژ ۴۱ هزار متر مربع در دستور کار قرار گرفته و این طرح هم اکنون ۲۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی متراژ اجرا شده در این طرح را ۹ هزار متر مربع شامل پنج هزار متر مربع در سفین قدیم و چهار هزار متر مربع در سفین جدید اعلام و اضافه کرد: در این طرح ۲۰ هزار متر مربع از معابر سفین قدیم و ۲۱ هزار متر مربع معبر در سفین جدید ساماندهی می شود.
شرفی افزود: برای اجرای مرحله اول این طرح ۷۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده و با توجه به روند کار انتظار می رود کل طرح تا پایان امسال به اتمام برسد.
شرفی یادآور شد: اصلاح، بهسازی و اجرای کفپوش بتنی معابر کم عرض سفین قدیم و رفع آبگرفتگی های حاصل از بارندگی و اصلاح ورودی های منازل، تخریب و جمع‌آوری آسفالت ، بتن و کفپوش های فرسوده معابر، اصلاح کدهای ارتفاعی دریچه های فاضلاب و جدول گذاری حاشیه دیوارهای منازل، شیب بندی و لایه ریزی و کمپکت بستر معابر، اجرای کفپوش بتنی معابر ، اصلاح رمپ های ورودی منازل از جمله اهداف این طرح در هر ۲ محله است.
مدیرعامل شرکت عمران آب و خدمات افزود: یکی از دغدغه‌های اهالی سفین قدیم و جدید آبگرفتگی معابر در زمان بارندگی است که در این راستا نیز از ابتدای امسال لکه گیری، اصلاح معبر و جمع‌آوری آسفالت و کف سازی این مناطق شامل در دستور کار قرار گرفته که تا کنون حدود ۲هزار مترمربع در سفین جدید و ۲ هزار و ۵۰۰متر در سفین قدیم انجام شده است.
وی گفت: معبر سازی تنها اقدام این شرکت در راستای تحقق مطالبات بومیان در حوزه مدیریت شهری نیست و این شرکت برای ساماندهی جداره های برخی محلات مسابقه طراحی شهری و جداره سازی مسیر بومی- فرهنگی با هدف توسعه متوازن شهری و استفاده از ایده های برتر طراحی را ترتیب داده است.
شرفی اضافه کرد: این مسابقه بر اساس شرایط و مقررات جامع مسابقات وزارت راه و شهر سازی و با هدف استفاده از ایده های برتر و نوآوری دانش آموختگان رشته های معماری و شهرسازی و طراحی منظر و لند اسکیپ در طراحی شهری و جداره سازی مسیر بومی – فرهنگی میدان سعدی تا مسجد خاتم برگزار می شود.
محلات سفین کیش در شمال غربی جزیره واقع شده که سفین قدیم از قدمت حدود ۴۰۰ سال و سفین جدید قدمتی ۵۰ ساله دارد که ۹۰ درصد بومیان جزیره در این محلات سکونت دارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار