دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی با تاکید بر اینکه مشکلات موجود در کیش نشان دهنده تبعیض و بی عدالتی است، افزود: باید به سرعت کارگروهی در کیش تشکیل شود و با زمان بندی این مسائل را پیگیری کنند.
کد خبر: ۱۰۰۴۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۴ 27 October 2021

به گزارش تابناک جزیره، سعید محمد در جمع مردم کیش در مسجد خاتم الانبیا با بیان اینکه مسئولان باید به خدمتگزاری مردم افتخار کنند، با تشکر از مدیریت‌های گذشته برای تامین زیر ساخت‌های مختلف، افزود: صحبت‌ها نشان می‌دهد که این اقدامات کافی نبوده و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در تلاش است با تعیین اولویت خواسته‌ها و مطالبات مردمی را مرتفع کند و در سفر‌های آینده از مسئولان تحقق درخواست‌های مردمی را مطالبه خواهم کرد.

مشاور رئیس جمهور در مناطق آزاد با اشاره به اینکه مشکلات مردم نشان از غفلت در خیلی از امور است، گفت: مطمئنا این جلسه اول و آخر نخواهد بود و جلسات رسیدگی به مشکلات مردم به صورت منظم تشکیل می‌شود.

غفاری نماینده دانشگاهیان کیش در دیدار سعید محمد با اقشار مختلف مردم کیش، خواستار توسعه دانشگاه‌های بین المللی در مناطق آزاد و به ویژه کیش شد.

ابوطالبی نماینده بانوان کیش با بیان اینکه موضوع حجاب و عفاف در کیش باید بیش از پیش جدی گرفته شود خواستار برنامه ریزی برای تغییر نگاه‌ها به کیش شد.

نمایندگان قشر کارگران کیش هم با تشریح مشکلات این قشر زحمتکش مهمترین مشکلات خود را رسیدگی به وضعیت معیشتی، رفاهی، قراردادها، اسکان و مسکن، بیمه کارگران و دریافت وام بانکی عنوان کرد.

حجت الاسلام نقش بندی نماینده روحانیون جزیره کیش با انتقاد از اینکه در بدنه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش از روحانیون استفاده نمی‌شود مهمترین مشکلات کیش را زیرساخت‌های آب و برق، حمل و نقل، محیط زیست، نبود پیوست‌های فرهنگی، گرانی مسکن و مشکلات آموزش و پرورش عنوان کرد.

خدادادی نماینده ایثارگران جزیره هم خواستار مدیریت جوان و انقلابی در کیش شد و بیان کرد: اشتغال ایثارگران و اجرای قانون این قشر در جزیره کیش مهمترین مباحث ایثارگران و خانواده جانبازان است.

بنی اسدی نماینده فرهنگیان کیش هم با تشریح مشکلات عدیده معیشتی و مسکن فرهنگیان خواستار تعیین تکلیف متولی آموزش و پرورش کیش شد.

شربیانی نماینده جامعه هنری کیش هم خواستار تشکیل خانه هنرمندان و احیای انجمن‌های هنری در کیش شد.

خدایی نماینده تاکسی داران جزیره کیش هم در این جلسه با بیان مشکلات معیشتی رانندگان تاکسی در جزیره خواستار بازنگری در حوزه فعالیت اسنپ در جزیره شد که دبیر شورای عالی مناطق آزاد بیان کرد: حق انتخاب را باید به مردم واگذار کرد.

انتظاریان نماینده فعالان اقتصادی کیش هم نبود ثبات مدیریتی در کیش را مشکل مهم فعالیت‌های اقتصادی در جزیره عنوان کرد.

خریداری ارزان ماهی و فروش با قیمت بالا به مردم، صید با تور محاصره‌ای در آب‌های کیش، نرخ‌های بالای بنزین برای صیادان، مشکلات عدیده اسکله صیادی و نبود تعاونی برای صیادان مهمترین مشکلاتی بود که توسط نماینده صیادان مطرح شد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد در جمع بندی مشکلات مردم گفت: در حوزه توسعه علمی ما بستر حضور دانشگاه‌ها و دانشجویان را فراهم می‌سازیم و این وزارت علوم است که باید در حوزه‌های دیگر وارد عمل شود.

تلفیق درست مباحث گردشگری و حجاب و عفاف هم دیگر موضوعی بود که سعید محمد به آن اشاره کرد و گفت باید فضایی شکل گیرد که بسیاری از مردم کشور‌های همسایه که به دنبال تفریح سالم و گردشگری حلال هستند کیش را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنند.

عبدالنبی شرفی مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش هم در دیدار سعید محمد با اقشار مردم در پاسخ به مشکلات کارگران به جلسات متعدد با پیمانکاران و کارگران اشاره کرد و گفت: کارگروهی تشکیل شده و در حال رصد و بررسی مشکلات کارگران است و قرار است در حوزه مرخصی ها، بیمه، مسکن و رفاهی و معیشتی اقدامات خوبی انجام شود.

مشاور رئیس جمهور خطاب به مسئولان کیش خواستار بازنگری در قرار داد پیمانکاران با کارگران شد تا درآمد کارگران بیشتر از قبل شود.

آخوندی معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش هم در دیدار سعید محمد با اقشار مردم در حوزه ساخت مسکن بیان کرد: ۳۵ هکتار زمین برای ساخت مسکن ارزان قیمت در نظر گرفته شده و برای بومیان جزیره هم هشت هکتار در نظر گرفته شده است و به دنبال ورود خانه‌های پیش ساخته به جزیره هستیم.

سعید محمد در خصوص اشتغال بومیان نیز گفت: مسئولان سازمان می‌توانند با قرار دادن شرط‌هایی بسیاری از سرمایه گذاران را ملزم به به کارگیری بومیان در پروژه‌های خود کنند.

محمد بیان کرد: در جزیره باید توسعه زیر ساخت‌ها برای فعالیت بانوان در عرصه‌های مختلف بیشتر از گذشته انجام شود تا آنان بتوانند به عنوان نیمی از جمعیت سهم خود را در توسعه انجام دهند.

وی افزود: تبدیل کیش به پایلوت فرهنگی نیز یکی از برنامه‌های مهم در این منطقه آزاد تجاری است و در این راستا باید بر اساس جذابیت‌های موجود آن را توسعه دهیم، اما باید تاکید کنم که توسعه گردشگری به منزله بی عفافی و بی حجابی نیست و برای جلوگیری از این مساله باید به صورت خرد جمعی با دستگاه‌ها و فعالان فرهنگی مرتفع شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد در خصوص مشکلات صیادان هم خواستار کمیته ویژه‌ای شد تا در اولین فرصت مشکلات شناسایی و راه کار ارائه شود.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار