رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی گفت: این صندوق امسال برای اجرای طرح های حزوه اقتصادی ۴۰ میلیارد دلار سرمایه تامین کرده است.
کد خبر: ۱۰۰۴۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۴ 26 October 2021

مهدی غضنفری شامگاه دوشنبه در آیین گشایش نمایشگاه و همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز و پتروشیمی و انرژی های تجدید پذیر آیفیکس ۲۰۲۱ در جزیره کیش اظهار داشت: این میزان سرمایه گذاری ارزی برای اجرای ۳۶۴ طرح تزریق شده است.

وی اضافه کرد: ۶۷ درصد از این میزان اعتبارات شامل ۲۷ میلیارد ریال به بخش نفت گاز و پتروشیمی تعلق گرفته است که می توان با حمایت های مختلف صندوق های ثروت این میزان را به چند برابر افزایش داد.

غضنفری یادآور شد: سیاست تامین منابع مالی از طرق صندوق های مختلف ثروت از جمله صندوق های بین المللی و جهانی در مناطق آزاد دارای قدرت عمل بیشتری بوده و صندوق توسعه ملی قادر است در این راستا تجربه ها و راهکارها در اختیار دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی قرار بدهد.

نمایشگاه و همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی های تجدید پذیر در مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی موسوم به آیفیکس ۲۰۲۱ در نمایشگاه بین المللی کیش با حضور سعید محمد مشاور رییس جمهوری و دبیرشورایعالی مناطق آزاد تجاری گشایش یافت.

این نمایشگاه متشکل از ۸۰ غرفه و در بخش های مختلف است که ۱۲۵ شرکت سرمایه گذاری از جمله ۴۵ شرکت دانش بنیان فعال و دارای زمینه توسعه در حوزه های حوزه انرژی، نفت، گاز و پتروشیمی و انرژی های تجدید پذیر مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی در آن حضور دارند.

بخش نمایشگاهی این رویداد از ساعت ۱۷ تا ۲۲ روزهای دوشنبه سوم تا چهارشنبه پنجم آبان در محل نمایشگاه های بین المللی کیش و بخش همایشی نیز همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۴ و ۳۰ در روزهای سه شنبه سوم تا چهارشنبه پنجم در مرکز همایش های بین المللی جزیره کیش برگزار می شود.

منطقه آزاد تجاری کیش به عنوان میزبان و هاب پشتیانی نفت و گاز، منطقه آزاد قشم به عنوان هاب سوم پتروشیمی ایران، منطقه آزاد تجاری چابهار به واسطه سواحل مکران و طرح های پتروشیمیایی، منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی و شرکت های پیمانکاران و تولید کنندگان تجهیزات خاص شرکت حوزه انرژی، نفت، گاز و پتروشیمی و انرژی های تجدید پذیر از جمله شرکت کنندگان این رویداد هستند.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاونت اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی، بانک صادرات ایران، انجمن استصنا، اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی تهران، پارک علم و فناوری پردیس، سازمان منطقه آزاد قشم، پالایشگاه نفت آناهیتا، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، سازمان منطقه آزاد چابهار، گروه گسترش انرژی پاسارگاد از جمله برگزار کنندگان پنل های ای رویداد هستند.

در میان صنایع موجود در منطقه آزاد کیش، ۷۰ شرکت عملیاتی - تخصصی خدمات فنی مهندسی در حوزه نفت و گاز در آن فعال بوده به واسطه این به عنوان هاب (مرکز) پشتیانی نفت و گاز شناخته می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار