رییس مرکز توسعه سلامت جزیره کیش گفت: تا کنون ۲ هزار و ۹۹۱ نفر از دانش آموزان واجد شرایط دُز اول واکسن کرونای خود را دریافت کرده اند.
کد خبر: ۱۰۰۱۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴ 14 October 2021

 

به گزارش تابناک جزیره، محمدرضا رضانیا روز پنجشنبه در این باره اظهار داشت:۲ هزار و ۹۹۱ دانش آموز دریافت کننده واکسن کرونا شامل ۶۵ درصد از افراد واجد شرایط ۱۲ تا ۱۸ سال هستند.
وی اضافه کرد: روند واکسیناسیون این افراد در جزیره بر اساس برنامه اعلامی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای تحت پوشش قرار گرفتن ۱۰۰ درصد جامعه هدف تداوم دارد.
وی با اشاره به اینکه امروز اخرین زمان اعلام شده برای تزریق واکسن است افزود: انتظار می رود والدین از این فرصت برای واکسیناسیون فرزندان خود استفاده کرده تا هرچه سریعتر با نسبت به بازگشایی مدارس پس از واکسیناسیون اقدام شود.
رضانیا یاد آور شد: با توجه به دغدغه خانواده‌ها برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، برای بازگشایی مدارس باید دانش آموزان، معلمان و تمام کادر اداری آموزش و پرورش واکسن کرونا دریافت کنند و خانواده‌های دانش آموزان هم واکسینه شوند تا این آرامش در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی به آنها داده شود که اگر قرار است بچه‌ها به مدرسه بروند، دچار بیماری نمی‌شوند.
از ابتدای واکسیناسیون تا کنون در این جزیره ۶۹ هزار و ۶۸۶ دُز واکسن شامل ۴۹ هزار و ۸۶۹ دُز در نوبت اول و ۱۹ هزار و ۸۱۷ دُز در نوبت دوم تزریق شده است.
تا کنون هشت هزار و ۲۷۶ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در این جزیره شناسایی شده است.
این جزیره دارای ۵۱ مدرسه شامل ۲۳ مدرسه دولتی و ۱۸ مدرسه خصوصی با ۳۶۷ کلاس درس (۲۶۸ کلاس مدارس دولتی و ۹۹ کلاس مدارس خصوصی) است.
در این مدارس ۹ هزار و ۷۷۵ دانش آموز مشغول تحصیل بوده که هشت هزار و ۳۶۰ نفر در مدارس دولتی و یک هزار و ۴۱۵ نفر در مدارس خصوص مشغول علم آموزی هستند.
جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار