معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در مراسم رونمایی پوستر چهارمین جشنواره موسیقی کیش گفت: جشنواره موسیقی کیش معرف پیشینه خلیج فارس است.
کد خبر: ۱۰۰۱۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲ 13 October 2021

به گزارش تابناک جزیره، سعید پورعلی با بیان اینکه خلیج فارس برجسته‌ترین نقطه جنوبی کشور است، افزود: این برجستگی به گونه‌ای بوده که اقتصاد، فرهنگ و هنر آن در دوران مختلف تاریخی همواره فلات ایران را تحت تاثیر خود قرار داده است.

وي گفت: سازمان منطقه آزاد کیش نیز به منظور معرفی این ویژگی‌ها برگزاری جشنواره‌های مختلف فرهنگی از جمله جشنواره نی انبان، نوروز دریا و موسیقی کیش را در دستور کار قرار داده تا بتوان با این بهانه بخشی از میراث ناملموس فرهنگی جنوب کشور را بازگویه و احیا کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه مناطق جنوبی و خلیج فارس همیشه در قلب ایران فرهنگی قرار دارد، افزود: در این جشنواره سعی شده چارچوب تعاملات فرهنگی و اجتماعی و گردشگری از یک قابلیت به یک جاذبه تبدیل و پیشینه تاریخی و تاثیر گذاری فرهنگی خلیج فارس بر گستره فرهنگی فلات ایران به ساكنان كيش و مسافران معرفی شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نيز با بیان اینکه اگر بخواهیم اقتصاد پایدار بماند باید به توسعه فرهنگی روی بیاوریم گفت: به دلیل موقعیت اجتماعی و فرهنگی کیش از گذشته تا کنون زیرساخت‌های مختلف فرهنگی و هنری در جزیره فراهم شده و این سازمان در نظر دارد با تقویت آن در راستای توسعه فرهنگی گام بردارد.

آهنگران افزود: اکنون بر اساس زیرساخت‌های مختلف مبنای جزیره کیش توسعه‌ای بوده و سازمان منطقه آزاد با تکیه بر زیرساخت‌های موجود به دنبال حمایت از عرصه فرهنگی کشور به ویژه مناطق جنوب کشور است تا بتواند گامی استوار در راستای توسعه همه جانبه و پایدار این منطقه بردارد.

وی با بیان اینکه عرصه فرهنگی کشور همواره مورد هجمه‌های مختلف از جانب بیگانگان قرار گرفته است، افزود: برگزاری جشنواره‌های مختلف با تکیه بر توان فرهنگی قومیت‌ها و نژاد‌های مختلف کشور می‌تواند برابر این همجمه‌ها مهمترین میراث گذشتگان برای نسل‌های حاضر و آینده زنده نگه دارد.

مدیر امور هنری سازمان منطقه آزاد کیش گفت: برای تاثیر گذاری در گستره فرهنگی حااشیه خلیج فارس پوستر این جشنواره به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی تهیه شده است.

بدریه بحرینی گفت: موضوع محوری این جشنواره آفرینش بر آثار با کلام و بدون کلام، مبتنی بر اشعار حماسی با گویش و زبان قومی به همراه حرکات آیینی و بومی با مضامین حماسی، صلح و مهرورزی استوار است.

وي افزود: بزرگترین هدف جشنواره مورد توجه قرار دادن کیش با سابقه تاریخی و دیرینه خود از نظر فرهنگی و موسیقایی است و در کنار آن رونق کسب و کار در جزیره، ایجاد جاذبه‌های گردشگری، آشنایی با فرهنگ بوم‎‌گردی نیز دنبال می‌شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند به نشاني festival.kish.ir مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار